Leta i den här bloggen

tisdag 20 januari 2009

TV-serier värd att ha på dvd!!

Klockan är mycket och jag borde väl försöka sova lite men som vanligt blir det sena nätter för min del. Tänkte uppdatera lite här innan jag knyter mig. Att livet kan vara svårt många gånger har väl nästan alla kommit underfund med redan. Att förstå sig på vad som händer i livet är också väldigt svår många gånger, om man inte har någonstans att vända sig. Att få ett annat perspektiv på saker kan vara väldigt hjälpande, och för första gången på länge så fattade jag detta på riktigt när jag satt och kollade på tv under nattens gång. Jag är och har varit ett stort fan av Miami Vice tv serie och det kör den på kanal 6 nu mitt i natten, vilken tur för min del. Men som vanligt så kommer den där underbara reklamen mitt i serien och då går man till en annan kanal och tittar lite istället, 4:an blev det för min del. Då upptäcker jag något som är ännu mer fantastiskt de har börjat köra Ally McBeal där. Snacka om ett annat perspektiv. Jag har väl aldrig varit ett jätte stort fan av den serien fram till nu kan jag säga. Troligen kommer jag väl scanna nätet och se om hela serien finns på dvd för den är ju ett måste. McBeal är ju tydligen en serie som handlar mycket om misslyckanden i livet och att ta hjälp av sina vänner för att kunna gå vidare. Den lilla spröda kvinnan som är ett stort misslyckande men alltid lyckas på slutet visst är det underbart. Jag är helt såld kan jag bara tala om.

Till er som inte vet vad jag pratar om säger jag bara kolla in Ally McBeal så fattar ni. Hon är bara hur cool som helst, och som om inte det skulle vara nog med detta. Det finns ju mycket bra musik i den serien också, Barry White till exempel. Ja det kan inte bli mycket bättre än så tror jag inte.

Nu ska jag försöka att sova lite så alla ni där ute sweet dreams och ni vet att jag tänker på er.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar