Leta i den här bloggen

söndag 18 januari 2009

Jag Finns!!

Idag har mycket kommit på plats i ned nya lyan. Men det är ju långt ifrån färdigt, men i alla fall. Jag har dock inte börjat med min distans kurser vilket är mycket bad. Borde ha gjort det för länge sedan. Men jag får väl göra som vanligt sitta med dem imorgon kväll precis innan det sa lämnas in, va trött jag blir på mig själv ibland.

På tal om att bli trött på sig själv så har jag ett litet dilemma nu som jag inte vet riktigt hur jag ska gå till väga med. Det är helt klart så att alldeles för många människor mår allmänt dåligt nu. Vad det kan bero på har jag inte en aning om men jag vet att det hjälper att han någon att snacka med. Det är nu som jag inte vet riktigt hur jag ska göra. I allt mer bloggar man läser så får man insikten i olika människors liv. Till och med människor som man vet vilka de är, man kanske inte känner dem och en del kanske man känner rätt väl. Men när en människa mår dåligt som man vet vem det är oavsett om man känner dem eller inte. Hur ska man gå till väga om man vill hjälpa denna människa eller de människorna. Jag kan ju av erfaren säga att man inte kan tvinga på sin hjälp till någon om de inte själva vill. Samtidigt kanske personen i fråga inte vet hur den ska fråga om hjälp heller då står man ju i ett moment 21 läge och inget händer. Förutom att personerna blir kanske mer deprimerade och jag blir mer knas för att jag inte kan hjälpa. Visst det kanske inte är min uppgift att hjälpa just den personen, men om jag vill göra det ändå hur ska man göra? Om man inte känner personen så väl eller kanske bara har träffat den några gånger. Men i sin blogg förklarar personen sitt livstillstånd och man förstår att denna människa inte har det lätt över huvud taget.

Efter en viss period i mitt liv så kom detta, att jag vill hjälpa människor som har det jobbigt eller svårt. Människor som allmänt mår psykiskt dåligt menar jag nu. Kan vara dåligt självförtroende, tvivel på sig själv, ensamhet. Saken är bara den att jag inte kommer någonstans för jag kan inte föreslå min tid att prata med en människa om den inte vill. Detta bidrar ju till att jag tänker väldigt mycket själv på hur man kan lösa detta problem. Just nu känner jag en mycket stark känsla av att jag vill hjälpa två personer, hjälpa dem att prata helt enkelt. Få förklara och berätta min syvinkel på det hela. Framför allt att få dem att förstå att jag finns och är villig att vara där för dem om de vill det. Men hur vet jag inte.

Nä jag fattar inte vad som har gått fel i vår värld som egentligen är fylld av massa älskande människor som bara vill andra väl, men som den visar sig nu (vår värld) så känns det som att den inte kommer att existera så länge till. Något måste hända och det mycket snart annars kanske vi mister våra nära och kära, och vem vill det? Inte jag i alla fall..
Jag ber er som vet vem jag är och som vet hur man får tag på mig. Snälla hör av dig så vi kan snacka lite. Det finns inget att förlora på det, det värsta som kan hända är att du får en vän till och det är väl inte så dumt eller?

Och när vi ändå talar om akvariefiskar så ska det bli kanon kul att få igång det stora akvariet igen det står på plats redo att börja fixas med. Jag längtar sååååå efter att få lite tid över att kunna köra igång det. Nä nu ska jag göra ett försök att sova. Ni där ute ska veta att ni är underbara.
SEE YOU AROUND SOMETIME/ Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar