Leta i den här bloggen

tisdag 27 januari 2009

Friend Zone

Jag har aldrig tänkt på detta innan eller jo det har jag nog men inte på detta sättet. Men ikväll när jag satt och kollade igenom lite film som vanligt på kvällarna tittade jag på Just Friends. En lite kul film måste jag säga men är verkligheten som denna filmen? Troligen så ligger det lite i det dem tar upp i en sekvens i filmen. Är man intresserad av någon så ska man direkt dra där ifrån när man misstänker the friend zone. Hur många har varit i den sitsen någon gång och gjort det man trodde var rätt och den som man är intresserad av blir inget annat än en vän. Det är ju inte riktigt sant att det bara blir en vän, för en vän är inte bara. Alltid bra att ha vänner menar jag. Men är det inte det man är ute efter så kommer den vänskapen att bli väldigt svår att ha med att göra.

Jag sitter och funderar på om jag har varit i den situationen någon gång, men jag tror bara att jag har varit med om att vara vän med dem jag varit ihop med efter det har tagit slut. Hmm låter knepigt eller hur? Jag har säkert varit i den sitsen någon gång också fast inte som jag kommer ihåg nu. I alla fall män som kvinnor, tänk efter vad det är ni vill från början när ni träffar någon så det inte blir fel. Den motsatta parten kan få väldiga sår efter en situation som den här om man inte talar klartext från början. Vänner är vänner, att vara förälskad är något helt annat och det blir nog väldigt jobbigt om man blir förälskad i en vän.

När jag tittade på just friends så fick jag i alla fall en idé och jag hoppas att jag kan få som jag vill när det gäller detta. Jag ser en möjlighet i denna idé och tror att det är lösningen på ett av mina projekt när det gäller fotosession. Eller jag hoppas verkligen det, men det kan lika gärna vara min lilla bildhjärna som spelar mig ett litet spratt men det får vi ju se om det är så efter att jag fått testa.

Förövrigt går livet framåt och jag har insett nu att jag måste lägga ner mycket mer tid på mina studier än vad jag gör nu. Jobbigt!! Hade ju helst sett att jag kunde få färdigt lyan innan, men så blir det nog inte. Jag får nog lägga lite av mina planer på is när det gäller lägenheten. Ska dock försöka få ihop mina omtalade gardiner i veckan hahaha.

Nähä nu är det dags för en film till innan man går och knyter sig. Hoppas att ni har det bra där ute alla ni som finner det roande att lägga tid på att läsa om mitt liv. Jag tackar er för den feedback ni lämnar till mig genom kommentarerna, men jag väljer oftast att inte publicera dem då det finns en hel del saker i kommentarerna som är personligt.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar