Leta i den här bloggen

onsdag 14 januari 2009

Here I go again!!

Ja det är ju helt fantastiskt vad livet kan pendla upp och ner. Men jag har bestämt mig för att inte gå downhill denna gången även om det kommer bli svårt. Jag vet ju precis vad jag vill med mitt liv och varför göra några som helst ändringar på det nu när det är så nära. Eller nära och nära men det är inte mer än ett år kvar så drar man ifrån denna hålan. Tre år på högskolan i Halmstad kommer nog göra gott. Blir lite att börja om från ruta ett som det var när jag tog beslutet att komma till GVD. Skillnaden är att jag gör det för mina egna framtidsplaner inte för någon annan människas skull. Även om jag kommer tillbaka till GVD efter de tre åren så vet jag att jag gör det med tre års extra livserfarenhet. Och troligtvis med nya krafter att gå vidare. Det finns bara en sak som jag måste göra här innan jag drar. Jag måste sätta ner ytterligare en milstolpe i livet för det har jag lovat mig själv. Denna gången ska jag inte gå ut bakvägen som jag har gjort många gånger innan. Denna gång ska jag gå rakryggad ut ur huvudentrén och ingen ska kunna säga annat än att jag gjorde det bra!!! Vissa saker måste man bara göra i livet och detta är en av dem. Milstolpar är bra att sätta ner lite överallt i livet och särskilt om man ska kunna återberätta dem när man blir äldre.

Har tänkt länge på att skiva en bok om mitt liv och det kanske inte är en så dum idé att börja med det när man är klar med högskolan. Kanske inte en bok som man kommer att göra något större med men i alla fall återberätta så mycket av livet som man kan just för att ha gjort det. Jag är lite av den sortens människa har jag kommit på, göra saker bara för görandets skull. En av de sakerna som jag gjorde sist var att ta dykcertifikat, tyckte att det kan ju vara kul att ha sagt och gjort. Men nu får jag ju också dyka World-Wide precis när jag vill och vem vet när det blir kanske snabbare än vad man tror.

Nä att bara vara nere hela tiden funkar inte, även om detta kommer bli svårt så ska jag inte ge upp. Det kan jag överlåta till dem som inte vet vad dem vill med sina liv. Jag har på börjat detta och jag ska slutföra det också inget snack om saken.

Jag satte ett fett VG i min NTI kurs vilket jag aldrig trodde skulle vara möjligt men nu är det där och jag blev så nöjd när jag fick beskedet om det innan idag eller igår blir det ju nu men i alla fall. Det börjar bli mer och mer av den varan, gött som fäään kan man väl säga om det. Nu känner jag att jag börjar glida från ämnet men thats me så är det bara. Jag undrar om det verkligen är folk som läser sån här smörja som man skriver i sin blogg. Men varför inte jag läser massor av bloggar och många gånger tycker jag det är jätte kul, man hittar ju sina favoriter det är klart. Att blogga har blivit en liten del av mig känner jag. Känns så skönt att bara få skriva precis vad man vill även om jag är en diskussions människa så är faktiskt detta ett kanon bra alternativ, även om det blir mycket dynga som skrivs som exempel detta inlägg. Vad finner folk för något intressant i det jag har skrivit i natt. Bara massa tankar från mitt huvud som ingen egentligen vet något om efter som jag aldrig skriver ut hela tanken. Eller aldrig och aldrig men ibland, som nu till exempel. Men å andra sidan sett, bättre att hålla sig sysselsatt med att blogga istället för att bara sitta och glo och fundera över saker som man ändå inte kommer få svar på om man inte tar sig mod till att fråga. Och som det känns nu så kvittar det faktiskt. Man lär så länge man lever och kan detta bidra till att det ramlar in en ny människa i livet eller två så är jag jätte nöjd.

Nä nu får jag nog ta och fimpa datorn för idag eller natt aja stänga av skiten bara och försöka att få lite sömn. Ska ju till min mor och äta lite middag med dem när jag vaknat så det kan ju vara hög tid att gå och lägga sig nu 04:28 suck. Aja men som jag alltid säger till er som läser om mitt eländiga liv I LÖÖÖÖÖV YOU. Nä just det så var det ju inte.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

2 kommentarer:

  1. Ja vill me dyka ju.. FUSKIT ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att veta att jag inte är den enda som sitter och tänker massa mitt i natten ;)

    SvaraRadera