Leta i den här bloggen

torsdag 29 januari 2009

I do it my way!!!

Okej situationen är status quo. Jag står fortfarande på noll och har inte någon som helst vetskap om vad jag ska göra. Jag tycker jag känner igen lägesrapporten. Inte helt ovanligt att det blir så här i denna lilla håla. Is the world big enough for me? Troligtvis får jag göra som jag har tänkt efter som det aldrig blir som jag tänker, hmm så kan man ju inte skriva. Jag får göra något annat än vad som var tänkt, eller mer hoppats på. Vet inte varför gensvar ska vara så svårt att få här i trakten. Troligen är det så att alla som man stöter på är små falska individer som vill visa att de vill väl, men när man vänder ryggen till så skrattar de åt det man sagt och tänker du kommer aldrig att lyckas. Detta är skit bra för mig, efter som jag ser mer och mer utanför samhället när detta upprepas gång på gång. Jag kommer att fortsätta kämpa för jag vet att det jag gör är bra. Att inte människor här runt om kring kan fatta det är ju inte mina problem, jag hoppas bara inte de tar åt sig äran den dagen då jag står på toppen av världen. De ska inte tro för en sekund att jag tänker ge dem cred för att ha stått som hinder för min framgång.

Jag har satt mitt mål och dit ska jag om jag så får leva på vatten innan jag når det. Och ni som inte trodde på mig när jag sa att jag kommer lyckas, kommer få stå kvar med svansen mellan benen efter som ni inte vågar ta chansen när den ges. Ja vet, detta kanske låter som om jag vore väldigt arg, besviken och irriterad, så är inte fallet jag vill bara tacka alla ni som bor här i trakten. För tack vare er så kommer jag lyckas. Inte på grund av att ni har hjälpt, utan att ni har varit ett hinder.

Just nu sitter jag förövrigt och går igenom första säsongen av scrubs, haha mycket kul serie. Ska läsa de sista uppdateringarna i min blogglista (bloggar jag följer) sen blir det nog sängen för min del. Eller jag ska nog se om jag får igång tv-tunern i min dator så kanske det blir ett Ally McBeal avsnitt när jag går och lägger mig, vad kan vara bättre än att få somna till det.

En annan sak som jag måste ta upp också är följande, om någon sitter med mer kunskap än du själv så kan det väl inte vara så svårt att lyssna på vad den personen har att säga eller? Jag märker att mer och mer problem kommer med all kunskap man skaffar sig. För ju mer kunskap du har desto mer tycker folk att du är en bessevisser. Detta är ett problem du kommer att få stå ut med om du lär dig mer om något än vad någon annan kan där du bor. Tänkte bara så ni vet detta, jag blir förvånad varje gång jag stöter ihop med ointelligenta människor som tror sig kunna mitt område mer än vad jag kan.

Sist men inte minst vill jag påminna er som läser min blogg om att jag kommer från en konstnärsfamilj och jag ser saker på ett helt annat sätt än vad ni troligtvis gör. När jag ser något och säger det så tro mig, till 99.9% är det så som jag ser det.

Tillsist vill jag citera en av mina helt underbara vänner som jag saknar väldigt mycket. ”bara för att jag är blond betyder det inte att jag är dum, jag har bara lite otur när jag tänker ibland” Cat I love you.

Till er andra säger jag, Let ME Entertain You.


SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar