Leta i den här bloggen

fredag 9 januari 2009

Det är nu det börjar

Jaha då var man här då. Ska vi ju bara se om allt funkar som det ska, sen är det väl bara att börja. Först vill jag direkt skriva till er som hittar denna blogg, jag vet inte hur mycket eller lite jag kommer att vara här och skriva men det ger väl sig. För det andra vill jag bara meddela alla som läser här att jag är dyslektiker, du som inte vet vad det är kan ju köra ordet på google eller nått så får du säkert reda på det och förstår sen kanske varför en del saker ser ut som de gör här. Jag vill också påpeka att mina tankar, spekulationer och andra åsikter är mina och endast mina. Vill du kommentera dem så gör det men jag är fullt kapabel till att förstå vad det är jag skriver. Har jag frågor så ber jag om svar på dem.

Då börjar vi.

Varför är det så svårt att vara den man är? Är det tänkt från början att man måste lägga till en fasad för att bli omtyckt av andra människor? Jag vill väl påstå att det inte ska vara så. Säg vad du tycker men tänk innan och inte efter. Att måla upp något som inte finns är ju helt kass. Träffar jag någon ny människa som jag tycker verkar trevlig och snacka med så är det ju den människan jag vill träffa inte något påhittat som sedan visar sig vara något helt annat. Nänä kan ju vara lättare sagt än gjort då tycker många, men faktum är att det är lättare att vara sig själv än att vara någon annan som man inte är. Jag har själv varit där och vet nu att det är mycket lättare att bara vara sig själv. Visst har det kostat mycket och nästan livet, även vänner som man trodde var vänner men sedan visade sig vara något annat. Jag kan räkna mina vänner på en hands fingrar och då menar jag vänner som kommer finnas där hela livet. Inte många men fan så bra är dem och det är jag nöjd med. Sedan kan man ju ha hur många polare som helst men det är inte riktigt samma sak. Vem kan du lita på? Jag litar på mina vänner, en del polare litar jag också på fram tills det att dem visa sig vara något man inte kan lita på. Men för att få den där vännen måste man nog försöka lite själv också. De står ju inte bara där och väntar på att få bli din vän, om man inte är som jag och verkligen vill ge sin vänskap till någon. Om det funkar? Nä inte så jätte bra men va fan det är mycket annat som inte funkar heller.

Jaha detta får väl bli mina ord till er för denna gång så får vi väl se vad det blir här näst. Det mystiska kvinnliga fenomenet kanske…
Ha det bäst alla ni som har varit här och som alltid….

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar