Leta i den här bloggen

söndag 3 maj 2009

Privat!

I fredags var vi inbjudna till lite fest igen. Mycket trevlig fest som var hemma hos någon för en gång skull. Alltså inte en förfest så att alla skulle dra vidare utan en privat fest hemma hos någon där alla stannar tills det är dags att gå hem och lägga sig. Denna sortens fest efterlyser jag mer och mer, för att slippa springa omkring på krogen och har tråkigt. Men i alla fall så var det en mycket trevlig fest och folk blev lite lätt berusade och hade allmänt kul, (även jag som var nykter hade mycket trevligt).

Det är något speciellt med familjefester, jag känner igen det väldigt väl från min barndoms år. Man fick följa med mor och far till någon annan familj där det var fest och massa andra ungar som sprang och lekte. Även om många ser det som negativt för barnen att vara bland människor som dricker alkohol så tycker jag att det var något av det bästa som fanns när man var liten. Man fick vara uppe hur länge som helst och alla hade jätte kul. Varför finns det inte mer folk som har den sortens fester i dagens läge?

Jag som nykter observerar säkert saker som händer lite mer än de som har druckit, och jag kan säga att det finns människor som är riktigt roliga utan att märka det själva. I alla fall, festen fortsatte och det börja det bli mörkt ute och folk gick in och satte sig. Några spelade lite guitarhero och andra satt bara och snackade. Det var rökförbud inne så det var väl mest rökare som satt kvar ute, fast även någon som inte rökte givetvis. Det måste ju bero på att vi rökare är så fantastiskt trevliga hahaha. Men nu till saken. Jag satt och lyssnade på lite kvinnor diskussioner och kan bara säga MY GOD!!!

Om det är så att alla kvinnor snackar om samma saker när det träffas så kan jag bara säga att det är tur att jag inte är kvinna. Vad är det egentligen som är så intressant med män och deras könsorgan? Är detta något som är så otroligt viktigt för kvinnor??? Alltså vad jag menar är, har kvinnor ett så stort behov av att hitta en man med en stor kuk? (ursäkta uttrycket). Men hallå eller det måste väl ändå finnas något mer som man vill ha även om det bara ska vara ett onenightstand… jag kan säga att jag blir förvånad, eller egentligen inte men att sitta och lyssna på detta var verkligen något nytt för min del kan jag säga. Jag har ändå haft mycket kvinnor och pratat med igenom åren och visst har man hört det någon gång men inte riktigt på detta sätt.

Jag vet inte riktigt men jag är nog inte fullt ut som alla andra män som kan sitta och lyssna på kvinnor som snackar massa goja. Ibland tycker jag faktiskt det kan vara rätt givande att snacka med kvinnor men ibland blir de bara för mycket. Jag vet, när det blir det så kan man bara gå där ifrån. Det gör jag nog oftast också men denna gången var det faktiskt lite kul samtidigt som vissa bara blir för mycket.

Det var en lyckad kväll och jag var mer än nöjd med folk och fest. Ett stort tack till värden för inbjudan. Och till er alla som var där och även er som inte var där och läser här ändå. Love you all!!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar