Leta i den här bloggen

söndag 28 juni 2009

Burning, Burning, Burning just like fire!!

Med bestämda steg gick jag in genom ståldörrarna med ett fast grepp om Maddes hals. Rock `n´roll tänkte jag, hoppas hon låter rock `n´roll. Jag tryckte i trefas kabeln i väggen för att få ström i anläggningen. En sista check så allt stämmer som det ska, sen vred jag på volymen på slutsteget. Sakta vred jag upp tärningarna för att höra om hon lät mycket när man körde henne maxat. Jag tittade lite förvånat rakt ut i luften, hon sa inte ett ljud förens jag vidrörde hennes strängar. Då hörde jag direkt att hon lät precis som den bitchen jag hade hoppats på. Ett ettrigt vasst skrik i toppen av hennes ton samt en botten som kan få vilken man som helst att be om nåd. Jag skickade på overdriven och började behandla henne våldsamt och jag redigt hörde hur hon njöt av det. Det brutala och våldsamma ljudet hon gjorde ifrån sig fick mig att få ståpäls. Jag konstaterade rätt snabbt efter att jag hade lagt Madde åt sidan efter min prövning. ”Never had a woman, never had a woman like you. Doin' all the things, doin' all the things you do. Ain't no fairy story. Ain't no skin-and-bones. But you give all you got, weighin' in at nineteen stone.”

Och nu till en annan lite mer spännande händelse, efter jag hade gjort mitt test på Madde bytte jag till inspelningsbasen. Jag körde igång med inspelningen gjorde några inspelningar, men när jag kom fram till Trucker Love (en låt på den nya skivan) kände jag att det var varmt som fään i lokalen. Jag stoppade inspelningen för att ta en paus och öppna lite fönster. Kände då att det började lukta bränt och började se mig om lite. När jag tittar ut genom kontrollrumsfönstret ser jag att hela spel rummet är rökfyllt samt att det brinner som bara den där ute.

Paniken kom och jag var tvungen att försöka komma ut. Väl ute i det rökfyllda rummet såg jag att det var en högtalare som brann. Snabbt fick jag tag i en gammal tjock trasmatta som låg på golvet som lite ljuddämpning, slängde den över monitorlådan som brann för att kväva elden. Sen ut till lokalen bredvid för att hämta vatten så det säkert inte skulle ta sig igen. När jag hällt på vatten öppnade jag fönstren så röken kunde komma ut och ringde sedan 112. De skickade över en bil och kommunens stolthet kollade snabbt över läget, satte in en stor fläkt som tryckte ut all rök ur lokalen. Tio minuter senare stod jag där själv och blev lite fundersam över vad som kunde gått fel.

Jag stängde av all utrustning och låste för att gå hem, väl hemma tog jag mig en dusch och kunde inte släppa händelsen. Jag gick ner och kollade till allt en extra gång så det inte börjat brinna i något mer. Efter det gick jag hem och la mig på soffan, fick en fruktansvärd feber och kunde inte somna. När jag senare vaknade till i ren panik och kollade klockan så hade jag ett missat samtal från trummisen i bandet. Jag gick och la mig i sängen för att fortsätta sova, klockan var då 04:50. Jag kunde inte sluta att tänka på vad som kunde ha hänt egentligen, men man får helt enkelt se det som så. Döden stod på lur men lyckades inte denna gången.

Utöver detta så har det inte hänt så mycket i helgen, folk har börjat sina semestrar och har väl stuckit i väg till sina semesterställen. Det vanliga folket som brukar vara hemma har också varit iväg så det har helt enkelt varit en lugn helg kan man väl säga eller?? Hoppas ni har haft en trevlig helg, love you all.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar