Leta i den här bloggen

söndag 7 juni 2009

Gislaveds mest fotograferade dag!!

Den röda mattan var det ända som fattades när balparen gick upp för gågatan i Gislaved vid 17:00 idag. Det kändes lite som att alla människor i Gislaved var ute på en gång, men det är ju sånt man får räkna med. Detta bidrog till att det var svårt att komma intill och ta några bra bilder.

Hur gör man då för att få en bra bild vid ett tillfälle som detta? Jo man har inte någon som helst skam i kroppen. Man tränger sig förbi folket som står vid avgränsningen. Kryper under avgränsningen och ställer sig mitt i vägen så man har paren framför sig. Blockerar bra bildyta för de övriga fotograferna som bara är där för att ta bilder på folk som de inte känner. När man sedan har fått paret att fokusera sig på galningen som står mitt i vägen, knäpper man bilderna som man vill ha. Där efter lämnar man området och inväntar nästa par för att upprepa processen igen. Man blir inte riktigt omtyckt av folket som står och tittar men det är ju smällar man får ta.

Man kan också stå snällt på rätt sida av avspärrningen och ta bilder om det inte är massa folk som blockerar sikten. I mitt fall så tunnade det ut rätt bra tills mina par kom så jag hade rätt bra fri sikt.

Utan tillåtelse tänkte jag nu visa några av de fina paren som har gått balgången. Är det så att ni inte vill finnas med på min välbesökta block så får ni säga till så tar jag bort bilderna. Hoppas dock på att ni inte har något emot att synas här för ni är verkligen riktigt fina i era balklänningar.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar