Leta i den här bloggen

söndag 21 juni 2009

Tankar om, sökandet av….

Att försöka hitta kan vara svårt många gånger. Man ser upp till människor och tror att detta ska jag bli. Många gånger så märker man att man har haft fel i sitt sökande. Vad är en identitet? Man försöker att bli något man inte är. Man jämför sig med personer som är idoler eller bara kompisar som man känner att man har lite extra känslor för. Att försöka bli något man inte är kan bli väldigt fel i längden.

Jag skriver detta för att jag stöter på det gång på gång. Jag har själv varit i den sitsen och vet hur fel det kan bli. Många tycker att de har ett så fruktansvärt tråkigt liv. Frågan är om det är så eller om de bara är rädda för att ta i tur med sig själva. Att söka sin identitet i andra människor funkar inte. Man bygger sin identitet under sin uppväxt. Man blir det man är sen blir det inte mer än så. Tråkigt tycker många, visst men bara om du gör dig tråkig själv. Det är bara du själv som bestämmer över hur du ska använda din identitet. Att vara en copycat är inte du.

Man försöker så många gånger att bli olika saker, rock, punk, pop, mm. men det spelar ingen roll hur mycket man försöker, är man inte det i hjärtat så kan man heller inte bli det. Jag märker ofta på de hang arounds som vi har till vårat band att de vill vara som oss. Jag kan dock inte förstå varför. Vi är som alla andra människor, vi har problem som alla andra människor. Varför vill man bli som oss då? Det du ser när vi är ute är vi men det du inte ser är också vi. Varför vill man ha ett liv med fylla, bakfylla, ångest mm. jag kan inte förstå det. Vi gör vad vi gör av en anledning. Det ni gör, gör ni bara för oss, inte för er själva. När ni kommer på det och inte finns kvar så kommer det nya som gör samma sak för oss.

Visst jag förstår er, men jag tycker ändå att ni ska veta att bara för ni gör som vi så blir ni inte som oss. Lika lite som vi blir någon annan för att vi gör det för dem. Vi är vad vi är, vi söker inte efter en identitet, den har vi i blodet sedan länge tillbaka. Där av så är vi vad vi är idag. Ni som inte har det i blodet bör nog fundera lite över vad som finns i ert eget blod.

Eller är det kanske så att världen styr oss till något som vi inte vill vara. Vi tror att det är rätt men när vi ser tillbaka så märker vi att det var helt fel. Media styr oss så mycket till utseende och stil. Varför får man inte vara som man egentligen är blir man en dålig människa då eller? Att fylla de hålen som man har inom sig går bara göra på ett sätt, man gör det själv och man skiter i vad andra tycker om det. Man fyller inte det med någon annans liv för då kommer det bara bli nya hål som du inte vet hur du ska fylla. Till slut har det blivit en twist in the tale som inte går att ändra på och det kommer att äta upp dig sakta men säkert. Det är absolut inte något att stäva efter.

Varför skriver jag detta? Inte en aning, men det är något som jag har funderat på ett tag och då kan jag lika gärna skriva det här. Den som känner att det finns något att ta till sig kan ju göra det, men som vanligt så skriver jag bara ut mina tankar och funderingar som jag har, i hopp om att det kan finnas någon läsare som kanske tycker att jag har rätt. Troligtvis så finns det många funderingar hos människor som just denna, men nu vet ni min. Rätt eller fel spelar ingen roll. Jag är vad jag är och det finns inget som kan ändra det förutom jag själv.

Hoppas alla har haft en underbar midsommar helg, jag har haft trevligt med vänner och bekantar, nära och kära. Och till er vill jag säga som oftast Love You All!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar