Leta i den här bloggen

söndag 7 juni 2009

Helg och tankar!

Denna helg har varit rätt soft. Blev lite fest i fredags dock men sen har det varit lugnt. Har börjat jobba lite, vilket jag tror kommer bli lite rörigt ihop med studierna. Tur att det inte blir så länge jag ska jobba. Hela sommaren kommer bestå av studier för min del så man behöver ju inte fundera på vad man ska göra. Det blev ingen blåsning, mådde lite dåligt. Har haft någon konstig frossa utan att ha feber. Kanske beror på vinet vad vet jag?

I eftermiddag går balen av stapeln så jag ska försöka hinna upp till torget och ta lite bilder, kanske lägger ut de här sen. Som vanligt har det ju inte blivit något gjort som jag hade tänkt denna helg, men jag får väl försöka klämma in det någon stans i veckan som kommer.

Att hoppas är något jag tror alla människor gör. Jag har väldigt mycket hopp om saker och ting, men har konstaterat att man inte har så mycket för det. Mer än ofta så känns det bara som att man blir utnyttjad istället. Hoppet om människor blir mer och mer missvisande. Kan man verkligen bli så blind så man inte själv märker när någon utnyttjar istället för att uppskatta den man är och det man gör? Eller är det så att man känner en form av svek för att någon annan tar mer plats? Kanske är det helt enkelt så att man ska avvisa vissa personer och ta åt sig mer av andra, bara för att slippa den här känslan.

Jag låter väl det vara ett tag och lämnar tankarna till arbetet i stället. Att jobba med ett hantverk kan man bara bli glad av eller nästan i alla fall. Då lägger man tankarna på det som är viktigt i stället för att fundera på massa annan skit. Jag sticker och jobbar lite istället.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar