Leta i den här bloggen

måndag 9 november 2009

Varför?

Förkylningen hänger i sig, febern har väl minskat lite. Har faktiskt varit ute idag och det känns direkt att det är nyttigt att få lite friskluft. Det blev inga längre sträckor men en promenad fram och tillbaka till affären gjorde faktiskt väl. Sen att skiten kommer tillbaka så fort man kommer in och tar det lugnt är ju en annan sak.

Jag funderar på om det verkligen är så svårt här i livet som många skriver om i sina bloggar. Jag tycker det verkar som att mer och mer folk stör sig på vad andra gör eller säger. Visst jag har förståelse för detta men det måste väl ändå vara lättare att vara snäll än elak. Ibland verkar det som att en del människor får en form av kick av att vara elaka. Jag fattar inte riktigt detta. Jag kan säkert uppfattas som elak många gånger när jag skriver skit om folk men ändå. Jag upplever inte mig själv som en elak människa. Kan det vara så? Att de som är elaka inte märker det själva? Kanske, vad vet jag?

Skivan som vi har spelat in med bandet börjar närma sig sitt slut och singel spåret ligger ute på tuben nu. Det känns faktiskt skönt att det börjar närma sig slutet, frågan är väl bara vad som ska bli nästa steg? Jag hoppas ju verkligen på att vi kan komma ut och spela lite snart. Live är mer min grej än replokal och studio, även om det är jobbigt så är det sinnes sjukt kul.

En sak som jag ska spy lite galla över är myspace. Hur i helvete kan man bygga ett Community som finns över hela världen utan att göra det lätt redigerat? Jag trodda faktiskt att alla sidor var html kod befriade i dagens läge. Men nää, inte myspace. Kan man inte knacka kod så blir det fan ingen sida heller. Det är ju fan sjuk. Hade varit så mycket enklare om man hade kört in en drag and drop redigering i stället, då kunde ju vilken idiot som helst fixat till en sida där. Aja jag får väl se om jag kan hitta någon kodknackare på skolan kanske.

Nu ska jag ta och bädda ner mig och se om det blir någon skola imorgon när man vaknar. Troligtvis inte, med tanke på hur jag mår nu. Jag får helt enkelt lägga mig och ta ett allvarligt snack med vår Herre och fråga vad meningen är med detta. Sov så gott allesammans.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar