Leta i den här bloggen

lördag 28 november 2009

När mörkret faller!!

Att utsätta sig för fara medvetet finns det många som gör. Senast hade vi en diskussion i skolan om idioten som kör mc mellan Stockholm och Uppsala på 15min. Personen kallar sig ghostrider och har tydligen inte någon som helst koll på vad hjärnan ska vara till. Ungdomar tycker det är häftigt och ser denna idiot som en förebild till vad som är coolt. Detta kanske kommer som en chock för många men jag kan inget annat än hoppas på att den motorcykeln med förare frontar en lastbil. Visst låter det hemskt att önska någon ur livet, med tanke på vad man själv varit med om. Men personen är ju inte bara en fara för sig själv utan för andra människor också. Sen att man kör något så här idiotiskt mitt på dagen är ju inte ett skit bättre.

Sen för er som kanske inte tänker på det själva. När ni går ut med er hund eller bara en lång kvällspromenad. Ta på er reflexväst. När man kör bil på kvällen eller natten och någon kommer gående utan reflexer så ser man inte er förens det är för sent. Jag vill inte bli vållande till någon annans död bara för att jag inte ser er. Jag kör nu mera väldigt lugnt och försöker ha så bra koll på vägkanterna som möjligt. Men i torsdagskväll så körde jag hem en klasskompis efter utbildningsmässan. Klockan var runt 20:30, när jag var cirka två meter ifrån en person med hund så såg jag dem båda. Snälla ni, om inte för min skull så för er egen, kräng på er så mycket reflexer som bara finns. På er själva och era djur, jag tror inte det är någon som vill missta en nära anhörig på grund av att den inte syntes när den var ute. Inte heller vill man väl mista sitt underbara husdjur bara för den inte syns.

Bloggandet blir sämre och sämre. Varför vet jag inte och jag orkar väl inte bry mig så mycket om det heller just nu. Jag kan bara konstatera att mina favorit bloggare inte uppdatera lika ofta som vanligt. Det kan ju bero på vad som helst men som sagt jag orkar inte göra någon efterforskning i detta. Jag är ju inte precis jätte bäst på att uppdatera själv heller så det kanske är lika för er. Ni kanske har upplevt samma sak som jag. Jag försöker att skiva in lite här för att jag vet att det finns några som tycker om att läsa min blogg. Det tycker jag ju givetvis är kul, men jag har som sagt lite dåligt med ork just nu och det gäller väl inte bara bloggen utan allt annat också. Det finna inget driv längre och jag vet inte riktigt vad det beror på. Det kan ha med den underbara årstiden att göra. Det kan väl ha lite med dygnsrytmen att göra också.

Den stora nyheten just nu är att jag ska göra en test och se va det leder till. Jag ska de närmaste veckorna spendera någon timme i veckan på att dricka vaniljlatte på Bernts i Gislaved. Detta kommer jag att göra varje torsdag klockan 14:00 och fram till den tiden att det inte längre ger resultat. Då är det säkert många som undrar om jag har slagit i huvudet hårt haha. Nä saken är den att man har för många lösa kontakter, alltså personer som man inte så ofta träffar men man känner dem flyktigt. Sen finns det personer som känner behov av att sätta sig ner och bara softa och tjöta lite allmän skit. Samt de som känner behov av att prata av sig med någon. Allt detta gjorde vi alltid förr, hemma i Värnamo på stigs konditori. Det var en rätt stor grupp innan vi la ned verksamheten. Något som man vet är att rykten sprider sig snabbast med hjälp av att folk snackar med varandra. Så det ska bli väldigt kul att se hur detta rykte sprider sig, och vem som kommer att haka på det. Alla är ju som sagt välkomna och känn ingen oro över att det kanske finns personer som ni inte känner. Det är ju det som är själva grejen med det hela. Lära känna människor som man kanske bara känner till utseendet eller flyktigt. En kul grej som måste prövas helt enkelt.

Nu ska jag köra igång den första Johan Falk filmen och invänta den sömniga perioden på dygnet. Ha det bra alla ni som varit här och läst, Jag är din vän och vi lär oss av varann!!!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar