Leta i den här bloggen

onsdag 11 november 2009

Utan att veta själv.

Ibland börjar jag fundera om folk verkligen har problem med att fatta vad man säger. Jag har varit rejält förkyld i några dagar nu men det går åt rätt håll nu. Under de dagarna som jag varit sjuk tror jag att minst hundra människor har frågat om det är svininfluensa. Alltså spelar det någon roll vad det är för sjukdom? Är man sjuk så är man, det är ju liksom inte någon som vill umgås med än under tiden man är sjuk ändå. Alla tycks ju tro att böldpesten härjar i våra trakter. Det är ju inte så att man bär på någon dödlig smitta som folk tycks tro. Det är en helt vanlig jävla förkylning. Jag blir väldigt sällan sjuk men när jag väl blir det så blir jag det rejält i några dagar. Alltså betyder det inte att varken jag eller den som träffar mig under tiden kommer dö av det. Kapiche???

Har kollat en kul film idag som jag starkt kan rekommendera till alla som älskar julen. Speciellt ni som har det så att ni får åka runt och träffa föräldrarna på olika ställen. Här har ni tuben länken. http://www.youtube.com/watch?v=oHDmBCHj5uY riktigt kul faktiskt. Sen har man ju blivit torsk på Johan Falk filmerna också. De är en riktigt bra serie filmer som starkt rekommenderas med, men det är ju bara om man tycker om svensk polis film.

Att blogga, för er som inte redan visste det kan vara till mycket nytta för människor i allmänhet. Kanske inte om man bara skriver om hur synd det är om sig själv hela tiden, visst känner man personen i fråga kanske man kan hjälpa den på något sätt. Jag tänker mer på de som läser blogg som står lite still i sin livssituation. Det kan vara en så enkel sak som att man inte kan komma på vad man ska laga för kvällsmat. Sitter man då under dagen och läser gårdagens inlägg hos någon som käkat något riktigt gott så vipps så har man kvällsmaten räddad. Om personen i fråga som har bloggat det har skrivit ut receptet på det då vill säga. Bara för att man skriver alldagliga saker om sitt liv så finns det faktiskt många som ser hjälpen i mellan raderna. Detta är ett tips från mig till er som skriver egen blogg. Även om ni skriver alldagligt, upprepande eller vad det nu kan vara, skriv gärna informations rikt om de detaljerna som man kan tänkas hjälpa någon annan med. Även om någon annan är en person som just du inte känner. Du kommer då att bli en hjälpande hand utan att veta om det. Kan ju faktiskt vara så att någon lägger en kommentar till dig om hur bra det du skrev är. Bara ett tips.

Nu är det väl dags för att krypa ner i sängen och sova någon timme, funkar inte det så får det väl bli att slänga på G-force på den bärbara datorn och ställa den på sängbordet så man har något att somna till. Hoppas ni har det hur bra som helst för det har jag. Sweet Dreams!!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar