Leta i den här bloggen

måndag 23 november 2009

Glädje & Sorg!!

Vissa dagar går bättre än andra och tur är väl det. Man önskar nästan att man skulle kunna frysa vissa dagar så det blev så hela tiden. Tråkigt nog så går ju inte det men dagar som denna är värt att leva varje sekund. Att göra måste saker burkar normalt sett inte vara så där jätte kul men när det kommer till skapand med egna händer och eget tänk så finns det fåtal saker som är roligare. Jag märker att man blir otroligt mer motiverad av att få göra måste saker som man vill och har nytta av. Till exempel, att tillverka en komplett grupp utemöbler. Jag har inte någon som helst nytta av detta så jag bara kände hur motgångarna började få fotfäste. När jag sedan föreslog att man kunde göra ett nytt köksmöblemang och det blev godkänt så blev det helt plötsligt annat liv i luckan haha. Äntligen ska jag få göra mina barstolar och mitt hängbord som jag har velat ha så länge. Det kommer säkert att ta lite tid men ska det vara så ska det vara rejält hehe. Vet dock inte vad jag ska använda mig av för material men det lutar åt ek tror jag. Kanske blir björk men det är så fruktansvärt ljust så nja. Jag får väl helt enkelt se vad det kan bli för något.

Denna vecka planerar jag få min bas klar, hoppas det flyter på så det blir så bara. Ska väl sätta mig med lite autocad och rita klart fräsningen för morgondagen. Ska bli riktigt spännande att se hur den kommer att bli. Sen börjar tillverkningen av två nya halsar modell Fender. Anledningen till detta är att de är mycket lätt gjorda, tillverkningstiden blir väl cirka en dag per hals till skillnad på en Gibson modell som tar cirka en vecka att göra. Den första halsen kommer att bli en ren kopia av den fenderhalsen jag har på min Madde No: 1. Den andra kommer att bli lite special. Jag tänker inte avslöja något än men jag tror det kommer att bli riktigt häftigt när det blir klart. Den andra kommer att bli en komplett bas men med skruvad hals för att det ska bli lite smidigare att göra och inte ta för lång tid. När alla mina Madde basar är klara så ska jag lägga upp bilder här på bloggen så ni kan få se mina mästerverk hahahaha.

I dag har jag varit och besökt en mycket god vän som har lite annorlunda hobby än de flesta. Han har husdjur, och det är väl inget konstigt med det men han har inte som ni vanliga människor kallar det, vanliga husdjur. Nä, för min gode vän har nämligen massor med ödlor, grodor, ormar, insekter och ja vet inte vad allt är som han har. Men i alla fall så kunde jag inte låta bli att ta lite bilder på några av djuren. Ni får helt enkelt stå ut med den lite sämre kvalitén på bilderna för jag hade inte någon annan kamera än mobilen med mig så det blev helt enkelt inte så bra bilder. Men jag lägger dem i slutet av inlägget som vanligt.

Nu till något helt annat. Hur kommer det sig att vissa människor bara försvinner ut ur någons liv? Jag personligen tycker det är något av det absolut kallaste man kan göra. Inte något hej då, vi hörs någon gång eller något liknande. De bara går upp i rök och sedan hör det aldrig av sig mer. Vissa gånger kan man ju känna en viss doft av utnyttjande och då kan man ju förstå att de inte vill höra av sig mer. Men om man till och med har haft en god relation och haft jätte kul tillsammans och sen personen bara försvinner, då undrar man ju vad felet är? Ett tag misstänkte jag nästan att personen i fråga var död, men med lite Internet hjälp så visade det sig att det inte var så. Fullt levande men inte ett ljud. Jag har till och med försökt få kontakt med denna människa men inte lyckats. Lite jobbigt måste jag säga, men för eller senare så får väl den personen stå till svars och då får man väl svar på de frågor man har misstänker jag. Sen betyder det ju inte att det är svaren man vill höra men att vara ovetande är fruktansvärt mycket värre än att veta det man kanske inte vill höra. Aja hur som helst så får man väl finna sig i att saker och ting är som det är i nu läget. Nu ska jag ut på tuben och titta lite på en annan försvunnen människan lite sen blir det väl sängen så man inte försover sig imorgon igen.

Ha det bäst alla ni där ute och även ni som sitter sömnlösa framför datorerna. Love you all!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar