Leta i den här bloggen

fredag 20 november 2009

Special Dedicated!!!

Att stå mitt i livet utan att veta åt vilket håll man ska gå är det säkert många som har gjort. Men av bara några få ord så tar man beslutet om vad man vill göra och vad som måste göras för att man ska bli det man vill. Ibland behövs det inte mer än just några få ord.

Imorgon, eller mer senare idag så ska jag på planeringsmöte på skolan. Det är dags för att lägga upp den sista delen inför vårterminen. Jag minns det som det var igår, jag satt och tyckte att jag aldrig kommer bli klar med mina studier. Tiden har gått fort och nu är det bara några få månader kvar tills man har fått sitt fullständiga gymnasiebetyg. Redo för att ta ett nytt steg ut i livet. Take it to another level, högskola eller universitet. Det känns plötsligt som om man håller på att bli stor hahaha. Det finns två sikten i min kikare och det är lärare eller journalist, kanske båda. Det hade absolut inte varit fel. Jag märker mer och mer att det folket har sagt i flera år är ett faktum. Det finns något inom mig som gör att jag har tålamodet att lära ut. Det spelar ingen roll hur svårt en människa har för att ta in information. Jag hittar på egna lösningar tills jag hittar det som passar för just den personen som jag ska lära. När man sen märker att personen har förstått det man pratar om och lär ut så känns det som en stor seger.

Jag har ett kommande projekt som ska bli så otroligt kul och jag hoppas verkligen det blir av. Det är ju faktiskt så att om man ska lära någon något så måste den personen ta sig tid till att lära sig, men det tror jag inte kommer att bli ett problem. Det ska bli så spännande och framförallt lärorikt för mig. Som många vet så är fotografering en stor passion i mitt liv och nu har jag fått en fotoelev. En person som har ett intresse för detta och vill ta ett steg längre inom detta. Ser verkligen fram emot det.

Imorgon kväll eller i kväll blir det ju då, så går konstutställningen av stapeln. Kl. 18:30 slår vi upp dörrarna på bruksvillan i Gislaved. En kostutställning som innerhåller oljemålningar, keramik och fotografi. Den som känner intresse för detta är mer än välkommen. För min del så kan jag tycka det känns så där nu innan man gjort det men det kommer säkert bli roligt hoppas jag. Man är ju alltid utlämnad när man ska vissa upp något man ha gjort. Man kan ju alltid hoppas på att folket är ärliga som kommer och tittar på våra prylar. Att de säger vad de tycker om dem och om det tycker något är dåligt så vill man ju höra det också även om det inte är jätte kul. Men det ger feedback till vad man ska tänka på tills nästa gång man ska ställa ut.

Fredag och man är ledig från skolan. Möte på förmiddagen och sen fix med utställningen på eftermiddagen, det blir ju faktiskt en kort vecka denna vecka också. Nästa vecka är det ledig fredag med, för då är det utbildningsmässa på skolan på torsdagskvällen. Det ska bli lite spännande för det är första gången jag är med på något sånt. Det blir i och för sig en lång torsdag men kul kommer det säkert att bli.

Ja det var väl lite kort om vad som kommer att hända i mitt liv den kommande veckan. Och för en person som jag tänker på ibland vill jag höja mitt glas och utbringa en skål och ett fyrfaldigt leve för att du har fyllt år nu i veckan. Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Ett stort grattis till dig lite så här i efterskott.

Och till er andra vill jag säga, har ni inte sett den gamla filmen ”Livet är en schlager” så se den. Jonas Karlsson gör en otroligt bra roll i den filmen. Samt att ni som har missat Sixx:A.M. ut på tuben och kolla in detta bandet, grymt bra. Och innan jag avsluta med ett citat från en av deras texter så vill jag säga till er alla, lev livet nu för imorgon kan det vara för sen.

” You can’t quit until you try! You can’t live until you die! You can’t learn to tell the truth, until you learn to lie!”

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint.

http://www.revolvermag.com/files/images/SixxAM.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar