Leta i den här bloggen

söndag 26 juli 2009

Nakenheten!!

Jaha idag är en dag som alla andra. Inget speciellt har hänt förutom att jag har bokat upp lite mer fotojobb. Tar mig väl en runda till platsen där bilderna ska tas lite senare, kanske imorgon. Har pratat konst med en god vän idag, det var trevligt. Berättade om mina idéer gällande en naken session som jag ska göra någon gång framåt. Det är ju dock inte något som är bokat än, krävs rätt människa för att göra det projektet.

Som konstmänniska så får man ofta många idéer på vad man kan göra. Det tråkiga är att man inte har kontaktnätet som krävs för det. Där av blir det mycket bilder som inte blir tagna när man får dem i tankarna. Men man kan inte ge upp för det, bara att jaga vidare efter det rätta folket.

Tänkte kolla med en av mina kvinnliga bekantar om hon vill ställa upp på lite bilder. Troligen blir det samma svar som många andra men frågar man inte så får man inget svar. Det gäller väl hela livet antar jag.
Sen är det ju så att det inte bara är bilder som man får skapande tankar till. Jag har ju försökt lösa min låda med cd-skivor ett tag nu, detta är nu löst men kommer också ta tid innan det förverkligas. Allt kostar pengar att framställa och det är väl inte det man har direkt fett av just nu.

När man läser om gamla konstmänniskor så förstår man varför de hade det som de hade. Att försöka överleva på konst är inget som är lätt, samtidigt som det kostar pengar att framställa sina verk. Den enkla mattematiken blir helt enkelt noll. Ingen inkomst ingen produkt. Men åter igen så får man helt enkelt inte ge upp för då kommer man automatiskt bli en av de människorna som förklaras galen. För det är så det känns hos en människa som har konst som sin sysselsättning, får man inte göra blir man helt knas. Man får inte ur sig det som man vill helt enkelt.

Man får helt enkelt ta dagarna som de kommer och sätta upp mål och slå ner milstolpar genom hela livet för att sedan kunna ta lärdom av det man gjort. Dåliga saker gör man helt enkelt inte igen, de bra sakerna fortsätter man med. Också detta en väldigt enkel mattematik.

Kvällen börjar närma sig och skolarbetet måste fortsätta så alla ni som är här och läser. Hoppas ni har det bra och ta vara på tiden ni har tillsammans med andra, man vet aldrig när den sista dagen har nått sitt slut. I LOVE YOU ALL!!!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar