Leta i den här bloggen

lördag 28 mars 2009

Hur kriminell kan man bli?

Detta är nog rekordet för min del sen jag tog körkort. Det började vid 3tiden i torsdagsnatt när jag var på väg hem från en kompis. Blev stoppad av polisen utanför gamla bluesky. Blev av med mitt baseboll rack i aluminium för att det räknades som ett lätt tillgängligt vapen bara för att det låg i baksätet i bilen med ett halvt ton annan skräp som blivit liggande sedan flytten. Vid 2 tiden på fredagsnatten blev jag stoppad på väg till Anderstorp för att köra hem en kompis. Detta var vid gyllenforskiosken. Väl framme i Anderstorp svänger jag in på hantverkargatan och kör mot gläntan och precis efter vägbulan (rondellen) blir jag stoppad igen denna gång av en av mina bästa barndomsvänner som blivit polis på äldre dagar. Det var väl okej att det var han men hade det varit någon annan polis så hade jag nog blivit lite fundersam över hur kriminell jag egentligen är?? Visst är det bra med aktiva poliser men det borde finnas någon form av registrerings system som de kan kolla upp innan det stoppar än.

Förövrigt har det inte hänt så mycket, jag har meckat med min bas och får fortsätta med det för att stallet kommit på fel plats efter jag satte på halsen. Ska nu göra ett eget stall som kanske kan funka. Men något som är säkert är att det kommer bli galet bra ljud i den. Musicman mickar är inte att förakta.

Nä nu ska jag göra ett ryck i min lilla lya så den inte förfaller helt sen blir det nog lite allmänt lugnt. Lite film, snacks eller något annat gött att smaska på. Är det någon som har lite B så titta förbi en runda och tjöta lite vett ja.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar