Leta i den här bloggen

tisdag 10 mars 2009

Att veta allt!!

Idag har det blivit en hel del information om olika saker. Det är inte alltid lätt att förstå saker som man läser. Jag har i uppgift att göra porträttfotografering i min fotografiska bild kurs. När jag läste detta tänkte jag porträtt som vilket porträtt som helst, men för att försäkra mig om att jag fattat rätt frågade jag min lärare och jag hade ju fatta det hela helt fel kan man väl säga. Sen fick jag reda på att det eventuellt kommer att starta en ny KY-utblidning till hösten som verkar väldigt intressant. Event och media vilket vad jag har fattat som att det innerhåller ljudteknik på högskolenivå samt lite medieproduktion så det får man nog kolla upp lite närmare. Sen har det varit massa annan information också men det är inte något som är intressant för er och för den delen så har ni inte med det att göra heller.

Kvällskurs har det varit också, som vanligt på tisdagar. Det är då man står i köket och tittar på vad alla andra gör hahaha. Men ikväll gjorde jag faktiskt en chokladmousse med grädde. Samma sak här, hur ska man veta hur man ska göra en chokladmousse ifall det inte står helt utförligt. Kan väl säga som så att är den smälta chokladen för varm när man rör i ägg gulan så skär det sig rätt rejält men alla åt och tyckte väl den var okej alla utom jag och min kökskompanjon, hm undra varför…

Det börjar närma sig åldersökning detta är väl inte något som jag lägger så mycket vikt i men tydligen gör alla andra det. Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att inte fira det över huvud taget. Har inte de senaste fem åren fattat varför man ska göra så stor grej av det. Men för er som är intresserade så fyller jag 37år på lördag och har väl sagt att om det mot förmodan är så att någon envisas om att titta förbi så går det bra att göra det efter klockan 21:00 på lördagskväll. Men räkna inte med något storslaget partaj, och bespara er med gåvor. Bättre att ni behåller de pengarna och köper er en fylla eller något annat kul för dem.

Avslutningsvis så ska jag dela med mig av den fantastiska chokladmoussen som jag gjorde i kväll och till något helt annat jag söker fortfarande efter er som vill stå framför kameran en stund. Gratis bilder och en kul timme eller två.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar