Leta i den här bloggen

lördag 28 februari 2009

Packat och klart

Det är precis så det inte är. Jag får nog ta morgonen till att packa min fotoryggsäck. Det blir ju gärna lite grejor som ska med på ett gig som detta. Hoppas bara att det inte blir något strul nu, utan att man får fria händer till att göra vad man vill. Då kan det bli riktigt bra.

Har bestämt mig för att sälja av mina gluggar som jag har i bagen. Kommer troligtvis inte använda dem så mycket nu när jag köpt 50mm objektivet. Har dock planer på att köpa ett nytt objektiv som har ett spann på 28-300mm det funkar till det mesta. Tråkigt att det ska vara så dyrt med foto prylar. Känns som att det hade varit rätt gött att kunna få in några kronor på sina bilder som man tar, men det kommer väl med tiden kan man hoppas.

Satte ut en annons på blocket idag och det är fantastiskt vad tröga en del människor är. Fick ett mail från någon som inte kunde det svenska språket riktigt om hur dum jag var som skulle sälja något begagnat för nästan samma pris som det kostar nytt. Men vad är problemet? Jag sätter väl ut mina saker till vilket pris som helst eller? Men den sista idioten är ju inte född än och man slutar ju aldrig förvånas vilka konstiga människor det finns.

Det har varit fredagsrep med bandet och det var nog första gången på länge som jag känner att jag blev helt slut efter ett rep. Men så var det ju riktigt kul att repa idag också. Det var riktigt bra energi i spelandet och ljudet blir bara bättre och bättre enligt mitt tycke. Så nu är det bara att förbereda sig mentalt för den kommande fullängdaren som ska spelas in i vår. Även om man inte har jätte stora rockstjärnedrömmar så finns det något litet som får mig att tro på denna musik som vi gör nu.

Nu ska jag ta och ladda dvd:n med något sovbart och lägga mig på soffan och jäsa. Imorgon blir det en lång dag misstänker jag och något vidare utvilad är man ju inte så det kommer nog bli jobbigt, men vad gör man inte för konsten. Hoppas att ni har det bra alla ni som är utan liv och lägger tid på att läsa min blogg. Vilket fall som helst så tänker jag på er och önskar er en riktigt god natt. Sweet dreams my friends.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar