Leta i den här bloggen

onsdag 25 februari 2009

?

Idag har det varit en bra dag men väldigt trög. Har inte fått något gjort som det var tänkt. Började dagen med att åka till skolan och äta frukost. Sen blev jag kvar där några timmar för att jag är så pratglad som jag är. Var med på andakten 1timme och det gjorde kropp och själv väl. Efter det så åkte jag hem och satte mig vid datorn för att göra lite skolarbeta men det slutade med att jag lutade mig tillbaka i soffan och somnade en timme. När jag vaknade så kom jag på att jag lovat grabben att vi skulle ut och fika så då stack jag iväg och hämtade honom och sedan vidare till linnéa. Vi hade lite alvarligt snack på vägen dit och hem för han har en förmåga att vara på fel plats vid fel tillfällen. Denna gång hade han och kusinen hittat en tv/tele stolpe som stod utan huven på så då hade de gått dit och dragit ut massa kablar så halva Henja blev utan telefon och kabel tv. Vad säger man? Tur att det inte var något starkströmskåp. Han är väldigt smart för sin ålder men ibland undrar man vad barn tänker på. När jag lämnat honom hos sin mamma så åkte jag till vännerna på Henja för att få lite kaffe till i kroppen, det blev inget långvarigt besök idag men bättre ett kort än inget alls. Jag förstår inte att de orkar ha mig springande där jämt? Har ju nästan blivit en i familjen efter alla timmar jag har spenderat med dem. Det känns skönt många gånger att åka dit för vi snackar om människor som är rakt igenom helt underbara. Det är helt enkelt en avkoppling för mig att åka dit.

Mannen i familjen har jag känt sen jag flyttade till Gislaved. Vi har haft många kul stunder tillsammans när vi var yngre. Inte för att vi har tråkigt nu men det är ju lite mer vuxet kul på något sätt. Han har ofta många frågor och ibland undrar jag hur han skulle klarat sig utan att få svar på allt han undrar över. Hahaha. Nä men han är en fantastisk människa och en underbar vän.

Frun i familjen kan jag inte riktigt säga när jag lärde känna henne. Men hon har funnits med rätt länge efter som hon hängde med ett av gängen som jag lärde känna när jag flyttade hit. Men det är nog först när hon träffade sin blivande man som jag kan säga att jag fått lite grepp om hur hon är. En helt underbar kvinna som ibland försöker att ha lite för mycket koll på läget. Haha. Hon är mycket intelligent och allmänbildad och väldigt mån om sin familj. En mamma som helt enkelt har allt som en mamma ska. Hon är en av de kvinnliga vänner som jag absolut inte skulle vilja vara utan.

Sen kommer vi till de 3 hulliganbarnen. 2 flickor och en pojke, honom har jag skrivit lite om i ett tidigare inlägg. Även att barn många gånger kan vara jobbiga så vill jag väl ändå påstå att de inte är på långa vägar lika jobbiga som en del andra barn är. Visst, de har väl sina dagar som är värre än vanligt men jag kan bara säga I LOVE THEIR KIDS!!! Man kan nog kort och gott säga att jag tycker om den här familjen väldigt mycket. Sen är det ju bara att hoppas på att de inte tycker att det är jobbigt att jag kommer förbi nästan varje dag.

Nog om detta. Nu sitter jag här och har väl inte direkt några större planer på att göra något. Blir väl att kolla lite film och sen försöka sova. Känner redan nu att jag börjar bli lite hängig och trött men går jag och lägger mig nu så är jag uppe om tre timmar igen och är helt klar vaken, och då blir denna natt som alla andra nätter har varit de senaste veckorna. Då blir morgon dagen lidande och det går inte för imorgon har jag planerat städning och eventuellt lite tvättning. Sen är det ju det där med själv disciplin, den funkar inte riktigt bra hos mig men försöka kan man ju alltid göra. Hahaha. Nä nu ska jag avsluta detta inlägg och säga som jag brukar. Kommer du från Växjö eller? Hahaha ha det bäst alla mina underbara läs fans och på återseende. Ja just det jag dagens bild skulle jag ju ha med här någon stans också. Hm ja det får helt enkelt bli en ego bild på en något yngre mig. Tagen utanför Shell för ett X antal år sedan.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar