Leta i den här bloggen

fredag 20 februari 2009

Några dagar sen sist!!

Att livsgnistan håller på att ta slut kanske många har förstått. Känner inte någon större motivation till något just nu, kanske beror det på det kalla hemska vädret. Det kan ju bero på att det alltid är samma sak som händer när man är i ekonomisk kris. Var i Jönköping med en god vän i onsdags och kollade in utbudet i musikaffärerna. Givetvis hittade man en grym bassamp på rean och det var snuskigt billigt kan jag säga. Men som vanligt när man hittar något som man vill ha så finns det ingen ekonomi för det (fan så trött jag blir på detta) hade väl varit annorlunda om man hade haft ett tråkigt kneg att gå till varje dag.

Slut på beklagandet. Jag har kommit på ett stort problem jag har. Eller kanske inte ett problem men något jag inte direkt vet lösningen på. Jag bryr mig om människors privatliv för mycket helt enkelt. Visst, att bry sig är jätte bra men för mig är det som så här. Vet jag om någon människa som mår dåligt eller bara är allmänt likgiltig till livet så tänker jag väldigt mycket på vad man kan gör för den människan så att den får ett lite roligare liv. Det tar fruktansvärt mycket tid för mig och oftast så kommer jag aldrig fram till någon lösning för dessa personer. Där emot blir mitt eget liv lidande och det är inte bra. Det finns ju andra sidan några som man inte vill sluta tänka lösningar åt, var hos en mycket trevlig och helt underbar vän som har funnits i mitt liv i snart tio år. Vi pratade lite lösningar men kom väl inte fram till något direkt. Men hon är en person som jag verkligen vill hjälpa för att hon är så underbar. Absolut en kvinna som jag skulle kunna göra nästan vad som helst för. Problem eller inte men jag måste nog börja tänka på mig själv lite istället???

Till något helt annat men fortfarande gällande kvinnor. Hur kan man börja känna något för någon som har funnits som vän i flera år. Hon har aldrig visat något intresse på det sättet innan förutom att hon är en underbar kvinna och gör saker som en underbar kvinna gör. (detta är då inte kvinnan i ovanstående skrift jag snackar om) Men nu har det börjat gro tankar i mitt lilla huvud och jag har fått för mig att hon ger mig små hintar hela tiden, (kanske bara är i min lilla sexuellt desperata värld som detta kan hända) hahaha. Jag för min del tycker ju bara att hon blir mer och mer underbar för varje år som går och tycker mig känna lite känslor för denna underbara kvinna också. Sen är det så att det inte spelar någon roll om det går en månad eller två i mellan gångerna man träffas för det känns lika dant varje gång man hälsar på henne. Kanske ska ta denna diskussion med henne istället. Eller så blir det vad det blir (lite mys och gos och underbar sex) hahaha vad fyndig jag är.

Jaha imorgon blir det nog lite fotosession på holmen. Ska nog följa med de goda vännerna från Henja en runda och kolla in pulkaåkningen, se om man kan få lite kul snö bilder. Det tråkiga är att jag inte har några kläder som är direkt anpassade för denna sortens session. Skulle behöva ett termoställ helt enkelt men nu får jag väl ta vad som finns i garderoben och finna mig i att bli lite blöt och kall.

Avslutningsvis så tänkte jag lägga ut någon bild för er som tycker om det kalla vädret. Jag kan ju inte låta bli att ta bilder för att vädret är som det är. Hade väl kunnat tänka mig att vara resande fotograf i stället. Vara i Sverige när det är varmt och skönt och utomlans när det är äckel vinter i Sverige. Men nu är ju inte detta något jag livnär mig på så jag får väl helt enkelt finna mig i att det blir kallt några gånger om året i detta underbara land.
Hoppas ni har fått en trevlig lässtund och ni vet att jag tänker på er alla. Ha det jätte bäst och….

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar