Leta i den här bloggen

söndag 18 oktober 2009

What Goes Around Comes Around

Är det inte så man burkar säga? Aja skit idet. Hösten är här och det märker man definitivt i blogg världen. Depressionerna ökar och så gör också skrivandet. Man har helt enkelt ett behov av att få ur sig all skit som man känner när man är deprimerad. Men man mår tydligen inte så dåligt så man väljer att ta hjälp av proffs på sjukhus. Man väljer istället att beklaga sig lite för vänner och bekantar genom att blogga. Patetiskt eller hur?

För min del var det lite så innan men jag har ju hittat lösningen till att må bra nu så då borde jag ju faktiskt sluta skriva blogg. Det har jag faktiskt tänkt länge men jag får av någon anledning förfrågan om att skriva vidare så nu är det för er jag skriver inte för mig själv.

Att leva på kaffe och cigaretter funkar faktiskt, kanske inte hela livet men ett tag. Jag undrar om det är så det funkar hos andra människor också? Kan det vara så att man inte behöver allt det där nyttiga som folk påstår ska göra än på bättre humör med mera? Vad man än börjar och vad man än slutar så grundar sig allt i ekonomi. Pengar styr världen och så är det. Utan pengar mår människan skit och med pengar mår de lite mindre skit. Alltså summan av detta blir ju då, ät vad du vill, gör det du tycker om, skit i alla runt om kring dig som snackar, och ha pengar så mycket så du klara av att leva så här.

Nä så här är ju givetvis inte fallet. Kände bara för att röra runt i grytan lite.

Helgen har gått väldigt snabbt, trodde den skulle bli väldigt dryg efter som man inte sover så länge på dagarna och inte har haft tillfälle att busa något i helgen. Fredagen blev lugn och det var väl inte planerat något annat. Lördagen blev det hockey, GSK-Oskarström 2-3. Tänkte det skulle bli väldigt dryg match men 2:a och 3:e perioden blev faktiskt mycket bra lir.

Ni som nu tror att jag har slagit i huvudet efter som jag har varit på hockey, jag har en son som är lite intresserad av detta. Jag konstaterade direkt när jag stod nere i hallen att hockey i Gislaved inte är som den var för ca: 9-10 år sedan. Lördagen skulle enligt planerna bli lugn. Det blev dock några öl och tjöt med lite folk på villan som körde lite hockey pub på kvällen. Var väl hemma runt tolv tiden så det blev ju inga större skandaler.

Förövrigt så går allt bra, skolan flyter på och snart är det höst lov. Gött med lite ledighet, ska passa på att fota som fään då. Annars händer det inte så mycket i livet, kan hända att det blir en Värnamorunda till mac idag. Sen kommer det väl att bli lite bus senare i kväll men det är ju bara kanske. För att avsluta detta inlägg på ett ovanligt sätt så säger jag som en god vän brukar göra vid sina avslut.

"Kila ner till videobutiken, Die Hard finns ju på DVD.
Bruce Willys budskap är enkelt.
Yippikaje motherfuckers."

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar