Leta i den här bloggen

lördag 24 oktober 2009

Tryckfrihet

Detta är väl något ingen kan ha missat. Eller? Jag ska förtydliga mina två senaste inlägg då det blev väldigt mycket kritik angående det. Egentligen behöver jag inte göra det men jag ska försöka göra det än då. Att upprepa sig i en blogg, text, tidning, flygblad eller vad det nu må vara är ju något alla gör. Troligen är det väl bara nyhetsartiklar som inte upprepas då det är ett informationsvärde som finns där. Alltså läsa om en händelse gång på gång blir inte intressant när det gäller en nyhet. Det är en nyhet så länge den är aktuell. Ingen vill väl läsa om en händelse i en nyhetstidning i fyra, fem veckor om det inte finns något nyhetsvärde i den. Att skriva om sitt liv, sin hobby eller något annat personligt har givetvis ett nyhetsvärde men kanske inte lika stort, men bara för det behöver det inte betyda att det är ointressant.

Det jag skrev i min blogg i de två senaste inläggen tolkar man givetvis som läsare, när du läser det och känner dig träffad så tar du åt dig. Men det man tar åt sig på är det negativa som man kan hitta i texten. Till exempel att man är en upprepande bloggare eller att man är patetisk. Vad man missar var att det inte alls var det som var det intressanta. Det som var intressant med det var att jag tycker det är fantastiskt med människor som hjälper varandra. Det missade tydligen alla ni som har mailat mig och skrivit i era bloggar vilken idiot jag är som skriver så här och för att jag skrivit ner er som är upprepande. Visst att alla skulle vara patetiska som skriver blogg var väl att ta i, för då räknar jag ju in mig bland er som skulle vara det också. Hahaha, så kan det ju inte vara. Vad som är patetiskt är om man tror att en vän, kompis har samma utbildning innom psykologi som en läkare har. Jag skrev också klart och tydligt att det verkar vara en trend nu som JAG kan se det. Detta kallas för att analysera. Jag vill dock inte idiotförklara någon men ibland börjar till och med jag fundera på vad som blivit fel när jag öppnar min mail.

Jag läser blogg av en enda anledning den tänker jag dock inte gå in på nu. Jag läser ca: 50 till 70 blogginlägg om dagen som i stort sett handla om människors liv. Vad dom gör på dagarna och hur de mår med mera. Visst är det upprepande men fortfarande mycket intressant. Hade det inte varit intressant så hade jag ju tagit bort RSS:en ur mobilen direkt eller tagit bort sidan från favoriter i datorn. Det är som sagt av någon anledning jag läser kanske just din blogg. En anledning som berör mig och ingen annan. Så istället för att mailbomba mig, försök att se det positiva i det jag skriver.

Nu kan det ju även vara så att just du som läser min blogg inte tycker att jag skriver något positivt men då andra sidan sett förstår jag inte varför man läser det över huvud taget. Kan det vara av den anledningen att ny tycker det är intressant att läsa upprepande texter? Jag vet inte men något jag vet är att alla tolkar saker olika, men oftast tolkar man det ut ifrån sig själv. Det är mig han skriver om. Ja visst kan det vara det men det kan ju vara så att jag inte ens läser din blogg för att den är helt o intressant och då betyder det ju att det är någon annan jag skriver om eller??

Nog om detta mitt liv ser ut som det brukar, jag pluggar och mår väl. Jag läser och skriver så mycket jag bara hinner med och blir hatad av alla inte så ovanligt eller hur. Frågan är då sen om jag bryr mig om vad ni skriver eller tycker om det jag gör? Det är upp till mig att veta och för er att ta reda på.

Detta är mitt liv, min saga och min verklighet. Tolka det som du vill, men sanningen kommer alltid att vara gömd hos mig!!
Love you all.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar