Leta i den här bloggen

måndag 12 oktober 2009

Trött med bild i focus!!!

Har tittat tillbaka på de åren som jag har fotograferat och när jag mitt i allt satt och gjorde detta så slog bomben ner. Jag förstod plötsligt vad det var hon sa till mig för ca:1 år sedan. ”vem är det som bestämmer hur bilden ska se ut?” Jag log lite för mig själv och tänkte på all onödig tid jag lagt på bilder som inte säger något.

Att förstå detta nu gör att man växer lite till. Det är inte den perfekta bilden jag är ute efter, inte den perfekta modellen. Jag hittade nämligen bilder i min slängmapp som gav mig nytt ljus. Bilder på en modell som jag tog för ca: 2 år sedan. Det var noll skärpa i bilderna och det fanns inget tilltalande i dem alls, men när jag tittade på de en extra gång så blev det konst i stället. Jag klippte bilden där den hade focus och då var den klar. Att se konst är svårt, men det underlättar om man förstår vad andra konstnärer säger. Jag blev glad över att förstå. Mina bilder kanske inte tilltalar alla eller till och med bara några fåtal. Men nu vet jag att det inte spelar någon roll. Jag är i focus och det är det som är det viktigaste, vad alla andra säger kan jag bara skita i.

Människor som kommer och går igenom livet ge mig erfarenhet, de bidrar till att jag växer i mitt ego. Detta måste man ju få tacka er puckon för. Om ni nu tror att jag gör det för er så glöm det. Det finns fåtal människor som jag gör något för. Tar jag kontakt med någon så är det av den anledningen att jag finner något intressant med den personen. Utseende eller något jag läst som de har skrivit. När de sen försvinner så vill jag inte påstå att jag sörjer. Ännu mindre när de inte kan ta sig för att ge en vink i förbifarten eller bara ge en tillbaka hälsning. Alla de människor som tror sig vara betydelsefulla av någon anledning, sluta med det jag skiter fullständigt i er. Jag har mina vänner som jag vet vad de står det räcker för mig. Jag tar in nya vänner i livet när jag behöver det.

Det har inte blivit mycket sömn inatt ca: 3timmar, hoppas det blir en bra dag på skolan ändå. Den bärbara datorn är igång nu så man kan ju hoppas att den håller sig tills den nya hårddisken kommer. Förövrigt är livet på topp och kärleken flödar över. Det känns bra nu när höstmörkret börja närmar sig. Jag har planerat mitt hösttema nu som jag ska göra bilder av och jag har även hittat mitt format att göra bilderna i, blir riktigt snyggt. En kommande utställning är på G, den kommer dock inte bli direkt upplyst, tror jag inte i alla fall. Men jag gör den mest för min egen del jag måste få lite distans till vissa bilder och då kan det vara bra att hänga ut dem. Nu tror jag att sängen vill ha sällskap lite, 1 timme till i alla fall.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar