Leta i den här bloggen

söndag 25 oktober 2009

Kritik är bra!!

Det är något jag har fått lära mig genom åren. Men jag har också fått lära mig att man ska ta den på rätt sätt. Jag skriver oftast ur en kritisk vinkel för att folk ska ge kritik. Jag ta den till mig och skriver vidare. Kritiken driver mig till att skriva helt enkelt. Ibland händer det att jag skriver saker som inte är helt genomtänkta och det brukar ge bra kritik. Mailen blir bombad på en dag och det ger mig nya krafter till att få förklara mig.

Att ha ett personligt problem som gör att man inte kan göra sig förstådd är något som är svårt att ändra på. Det är ofta som personer skriver eller säger till mig, hur menar du nu? Vad tänkte du när du skrev just detta En positiv kritik för mig och det ger mig möjligheten att förklara det jag sagt eller skrivit.

Som ni märker så har jag ingen hänglista i min blogg. Alltså jag skriver inte ut namnen på vederbörande personer som jag tar med i mitt bloggande. Många tycker det är bra andra tycker att jag borde hänga ut de personer som jag skriver om. Jag har valt att inte hänga någon av den anledningen att jag inte vill ha massa folk springande med skitsnack. Inte för att det skulle bli jobbigt för mig utan att det skulle bli jobbigt för dem som tvingas lyssna på det. Den dagen jag börjar skriva för någon tidning så kommer jag att hänga alla jävlar som kommer i min väg och jag kommer då inte bry mig om vad de tycker om det heller.

De senaste veckorna har varit lite märkliga måste jag säga. Det har hänt mycket som normalt sett inte bruka hända så ofta och det kan man tycka är positivt. Nu är det väl bara invänta fallet misstänker jag. Eller så är det faktiskt så att det funkar denna gången. Hoppas kan man ju alltid göra.

Just nu i denna sekund som jag sitter och skriver har jag en jävulsk huvudvärk och fattar inte vad det beror på. Värktabletterna hjälper inte så jag tänkte försöka med kaffe i stället. Nu vet jag många som sitter och läser detta och tänker, det kan du ha din jävel. Visst är det så men även om det skulle vara för mina synder som jag har denna jävla värken så vet jag ju att den kommer att försvinna. Det är den stora skillnaden mellan mig och er som läser. Ni kommer troligtvis att fortsätta läsa det jag skriver. Det konstiga med det är att jag fortfarande inte fattar vad ni tycker är så intressant med det jag skriver. Den dagen jag kolla min besöks statistik och den visar noll så kommer jag plocka ner denna sida. Men fram tills dess så ska jag nog fan hitta saker och skriva om som ni kan fortsätta irritera er på.

Ha en fortsatt bra kväll.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar