Leta i den här bloggen

torsdag 22 oktober 2009

Hur är det möjligt?

Gång på gång läser jag att samma personer och samma människor bloggar om samma sak. Hmm, jag kanske är precis likadan vad vet jag? Men det är en genomgående trend nu som jag kan se det. Man skriver om sina problem och sen får man lite mail från goda vänner och sen är man på topp igen. Bra att det finns folk som kan få andra att må bra. För det är ju tydligt att det behövs. Att svamla i mörker och inte veta ut eller in blir jobbigt i längden. Men det gläder mig ofta att folk hittar tillbaka till sina roliga, eller trevliga liv. Inte för att det är folk som betyder så mycket för mig men ändå. Man vill ju ingen illa bara för att man inte känner dem.

Som ni märker så har mina sov vanor vänt på sig igen. Astrött vid halv elva tiden på kvällen, går och lägger mig och vaknar runt halv fyra igen. Det suger ju rätt kraftigt men andra sidan så kan man ju ta sig tid till att göra sånt som man inte fått gjort under dagen som har varit. Uppdatera bloggen till exempel. Man får helt enkelt ta vara på den vakna tiden man har och göra något positivt av den.

Varje gång jag vänder på dygnet och sitter uppe mitt i nätterna så kommer sleepless in seattle på tankarna. Det är en film som är sjukt bra som jag länge har tänkt köpa men det har ju aldrig blivit av, konstigt nog….

Varför är det så egentligen, man tänker något gång på gång men man gör aldrig något åt det. Då tänker jag inte på världsliga ting utan en så enkel sak som att köpa en film. Pengar finns, den säljs säkert överallt på niceprice typ 50kr för det är en as gammal film. Men ändå så finns den inte i samlingen. På tal om det så börjar jag få ont om platts för mina dvd filmer. Detta måste jag göra något åt. Får nog ta och bygga något på skolan som jag kan ha som förvar, istället för den där baltonhyllan som jag har nu som bara tar platts.

Jag har skrivit lite innan om att jag ska ställa ut lite bilder. Detta kommer nog att bli fram flyttat någon vecka till för jag har inte fått någon ordning på mina ramar till bilderna. Men jag lovar att meddela datum här så snart det blir spikat. Troligtvis kommer någon av de lokala tidningarna skriva om det också.

Nä jag får väl försöka att sova lite till innan jag ska ut och se om det nya batteriet i bilen funkar som det ska. Jag tror dock inte jag kommer att märka någon större skillnad förens i morgon. Hoppas det var det som var felet så jag slipper massa utgifter på den lilla skrothögen. Kanske ska ta mig tid och slänga på det nya skattemärket också, vill ju inte bli stoppad tre gånger på ett dygn på grund av detta.

Från mig till er alla, ha en fortsatt underbar dag. Love you all.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint.

http://www.cinemasterpieces.com/sleeplessfeb07.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar