Leta i den här bloggen

tisdag 27 oktober 2009

Over the line!

Om en bekant hör av sig, alltså en människa som man känner flyktigt eller ytligt börjar hjärnan arbeta. När man sedan läst igenom vad denna bekant har på hjärtat känner man att det fortfarande finns hopp. Det gör mig väldigt glad att få reda på att några människor faktiskt förstå vad det är jag skriver. Idag när jag öppnade min mail så var det en lite mer avlägsen bekant som hade hört av sig och det gjorde faktiskt mig väldigt glad. En person som jag inte pratat med på jätte länge och som jag faktiskt inte trodde läste min blogg längre. Jag började dock bli lite orolig över att denna person skulle komma med kritik och det hade väl inte varit jätte kul men nu var inte fallet så. För omväxlighetens skull så har denna person skrivit att den tycker om det jag skriver och att det jag skriver är intressant. Det känns ju bra. Personen hänvisar speciellt till inlägget ” Tryckfrihet”

Visst det är ju inte bara hatmail jag får, jag får ju lite mail av er som tycker jag ska fortsätta skriva så lite positivt finns det ju faktiskt att säga om er läsare haha.

OBS!OBS!OBS detta hör INTE till det som står skrivet ovan detta rör något helt annat och ni som är finkänsliga kan sluta läsa nu.

Hur i helvete rent ut sagt kan man vara så in i helvetes jävla dum i huvudet så man delar med sig av sina tankar på ett sätt som det jag precis läste. Inte nog med det att sen vara anonym och inte våga stå för det man sagt, det var nog fan det absolut fegaste jag någonsin varit med om. Okej att jag inte hänger folk i min blogg men hade jag vetat vem som hade skrivit detta så hade jag fan hängt ut den personen med stora bokstäver. Bara för att man inte ser på personer på samma sätt så betyder det väl ändå inte att du som är helt jävla stenblind har fritt fram till att skriva ut hur du ser på saker och ting?

Eller jo visst har du det efter som vi har något som kallas yttrandefrihet, men behöver man vara elak för det? Jag kan ju tycka att lite jävla respekt har man väl ändå. Visst jag kan tycka att jag är jävligt hård mot folk ibland men när jag ser folk som skriver personangrepp mot andra så blir jag fan hysteriskt jävla förbannad. Detta tycker inte jag är vad man kallar yttrandefrihet.

Och inte nog med det när man skriver det till en person som är något av det absolut vackraste som en mans ögon har skådat (enligt mig) så blir det ju fan helt åt helvete fel. Detta är min syn på det hela och visst nu kanske ni tycker att jag har en jävla dubbelmoral, tyck det då för fan men ska man i fortsättningen skriva skit om någon så kan man fan också stå för det och inte vara så jävla feg så man gör det anonymt, jävla cp-pucko.

När jag skriver i min blogg så vet du förmodligen vem fan jag är eller vad jag heter efter som du har hittat hit. Med andra ord så är jag ju inte anonym, och där med så kan jag ju skriva i stort sett vad fan jag vill. Men att vara anonym och skriva skit om folk tycker jag är något av det lägsta som finns. Dubbelmoral eller inte upp till er att avgöra.

Förutom lite argsint inlägg så mår jag faktiskt riktigt bra, lovet är ju i full gång och det njuter man ju av även om man har massor med saker att göra. Så till er all från mig
I LOVE YOU ALL!!!

SEE YOU AROUND SOMETIME/Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar