Leta i den här bloggen

onsdag 29 april 2009

Hur läker man ett sår?

Den där kvinnan som man träffade en gång som fick hjärtat att slå.
Den där kvinnan som man ville ge sitt hjärta, hon som kunde förstå.
Hon som sakta skar ut en bit och behöll den för sig själv.
Den där kvinnan som fanns där varje natt som fick tiden att gå.

Hon som visade den vackra promenaden i centrala Göteborg.
Hon som förstörde mitt liv och efter det satte mig i sorg.
Den där kvinnan som gav mig alla minnen som aldrig blev av.
Hon som försvann en dag och sedan aldrig kom tillbaks.

Hon som lämnade ett sår i mitt hjärta för all evighet
Hon som lärde mig att förstå det som jag idag inte vet.
Den där kvinnan som kunde prata mig till trans.
Hon som fick mig att gråta och visa känslor som jag inte trodde fanns.

Varför gick du inte tidigare och bara lät mig va?
Då hade jag varit en annan man nu, kanske kunnat älska någon annan idag.
Hur ska jag någonsin komma över dig då du kommer tillbaks när jag känner sorg?
Du skulle förstå det ingen annan gör på en promenad i Göteborg.

Av Magnus Engström

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar