Leta i den här bloggen

fredag 3 april 2009

Projekt Nattfotografering!!

Jaha då har man gjort den första nattvandringen i Gislaved. I natt började jag med ett projekt som jag tänkt göra rätt länge. Det hela går ut på att gå ut och få lite friskluft klockan 00:00 på natten. Gå igenom det ödelagda Gislaved och framför allt att ha kameran och ett stativ med på promenaden. Att fotografera nattetid är lite mer avancerat än vanlig fotografering konstaterade jag rätt snabbt. Det är mycket man måste tänka på men det ger väldigt bra kunskap om ljusets betydelse. Framför allt så kände jag vid första bilden att jag behöver en fjärrutlösare till min kamera så det är nästa grej som står på inköps listan. Nästa runda jag ska ta, tänkte jag göra inatt och prova på en annan metod får se om det funkar bättre. Men i alla fall så tänkte jag visa lite av det första resultatet som jag fått fram.

Förövrigt så har det varit en helt fantastisk dag, solen skiner och det är riktig vårkänsla ute. Troligtvis blir det en runda med bilen sen, att åka cabb i detta väder är verkligen något speciellt. Även om den är risig, gammal, sliten, går som en påse nötter men det är en cabb och det är hur gött som helst att ha det nu när värmen börjat smyga sig fram.

Hoppas ni har det bra och att ni får en helt fantastisk helg för det har jag planerat att ha, och nästa vecka är det påsklov vill jag bara informera er arbetande människor om. Love you all!!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar