Leta i den här bloggen

måndag 3 augusti 2009

Är det tänkt att det skulle vara så här???

Ibland blir man glad av att vakna, mardrömmar är nog ingen som tycker om. Detta är då inget jag har problem med. Mardrömmar alltså, nä mina drömmar gör mig oftast lycklig. Hon brukar ofta besöka mig i drömmarna nu för tiden. Samtidigt som det är helt underbart så blir det väldigt beroendeframkallande. Inte bra alls. Att drömma om någon och sen gå och tänka på den personen resten av dagen blir knas. Vet inte om det är många som har svårt att hålla sina drömmar borta när de är vakna. För min del funderar jag på dem rätt mycket faktiskt. Det skulle vara väldigt trevligt att få lära känna den verkliga kvinnan, inte den som finns i drömmarna. Den kvinnan känner jag rätt väl redan. Låter det konstigt? Det är det också, väldigt knepigt kan jag säga. Men det som är bra av detta är att jag mår bra av hennes närvaro.

Det blir dock ett problem när man ser henne på olika platser där hon inte finns. Vad jag menar är att det finns kvinnor som är lika henne. Många skulle nog säga kärlek eller förälskelse men så är inte fallet. Den känslan känner jag igen allt för väl och detta är inte den. Nä detta är något helt annat och det är något som är helt nytt för min del. Där med är det också lite svårt att analysera eller tolka.

Knäpp, nä jag tror inte det i alla fall. Inte mer än vanligt, och nä det har inte något med schizofreni att göra. Jag ska ta mig tid till att undersöka saken och när jag vet så kommer jag säkert skriva om det här.

Det var ett tag sen jag skrev här nu och det som har hänt är väl inte så mycket intressant egentligen. Jag jobbar på mina photosessions och lite andra projekt som jag har men i det stora hela är det soft. Skolan börjar igen om några veckor, det ska bli skönt att slippa allt vad distanskurser heter. Det kommer bli distans på ett annat sätt efter som jag få börja pendla, men det ska väl gå det också. Har lite basbyggen i planeringen när skolan börjar och det ska väl bli spännande och se vad det slutar. Ska absolut göra min ME bas i alla fall, sen blir det nog några andra också.

Jag har fått hem ett macro objektiv till min kamera och det är något som är riktigt kul. Macro är alltid något speciellt. Man kan väl kalla det för närbildsfotografering. Jag tycker det är hur kul som helst. Har lite bilder som jag har tagit nyligen med det objektivet som jag tänkte lägga upp här. Kommentera gärna!!

Sitter och går igenom första och andra säsongen med Californication igen. Alltså jag tycker det är så jävla bra så det finns inte. Hoppas på en tredje säsong nu till hösten. Ni som inte har sett det måste bara kolla in denna serie.

Nu blir det inte mer skrivande idag, inte här i alla fall. Ska skriva min artikel till skolan efter jag är klar här. Hoppas ni mår bra och att semestern har varit till en belåtenhet. Jag tror det kommer en värmebölja till i slutet av augusti och början av september, ni som har semester kvar kan ju ta ut den då. Love you all!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar