Leta i den här bloggen

söndag 9 augusti 2009

Då och nu!!

Att människor förändras med åren vet vi ju alla. Eller många vet det i alla fall. Till exempel, jag är ju inte på långa väga samma människa som jag var när jag var tonåring. Jo samma människa är jag ju men det har hänt rätt mycket sen jag var det om man säger så. Allt efter som åren går och man mognar till och blir äldre så börjar man se på livet lite annorlunda, jag har gjort det i alla fall.

Jag tror att en människa klarar av en viss del negativ matning sen är det stopp. Man orkar helt enkelt inte med hur mycket skit som helst. Vid det tillfället så har man inte mycket att välja på. Man gör något åt det så livet blir annorlunda, eller så fortsätter man att må dåligt. Väljer man alternativ två så kommer man rätt snart märka att det inte funkar.

Jag har varit där så jag vet att det funkar att lägga om ett helt liv, även om det känns och det kanske tar tid. Det är det värt. Jag får många gånger höra, fan vad du är positiv nu för tiden. Ja så är det faktiskt och jag kan säga att det är skönt att vara det. Givetvis är det ju inte så att jag går om kring och skrattar från sekund 1 när jag vaknar tills jag går och lägger mig. Nä jag har fortfarande dagar som är dåliga men jag har lärt mig att se den positiva sidan av det negativa. Ibland glömmer man det och man förbli nedstämd och negativ hela den dagen, kommer man där emot ihåg att se den positiva sidan så är det faktiskt rätt snabbt fixat.

Ett exempel.
Många tycker att det är skönt med sol och värme, det gör jag också. Men när jag vaknar och ser att det är regn ute så vänder jag direkt det negativa till mot polen. Vad skönt att få vakna till en dag då man får vara frisk och kunna gå ut på en promenad då det är svalt och skönt ute, bara få andas frisk luft.

Exempel två.
Bilen går sönder och kostar massor med pengar att laga, vilken tur att jag har friska ben jag kan gå med. Visst jag kanske kommer lite försent till det jag ska göra den dagen. Dagen efter vet jag ju att jag får gå upp så mycket tidigare för att ta en promenad dit jag ska.

Det finns faktiskt en positiv mot pol till allt som man upplever negativt. Kan man bara försöka hitta det och vända allt negativt till det positiva så kommer man må mycket bättre. Och folk kommer börja i fråga sätta varför är du så glad jämt? Svaret på den fråga blir ju då, för att jag älskar livet och jag älskar att leva. Nu finns det säkert många av er som tycker att jag bara snackar skit. Jag bjuder på det. För mig funkar detta och det räcker. Alla har inte samma sätt att se på saker här i världen. Kan ni bara försöka med denna teori några veckor och sen säga att det inte funka, ja då är det ju så att ni får leta reda på ett annat sätt och lösa era problem. Sen har jag ju den turen att jag har världens underbaraste familj, barn och vänner. Det hjälper faktiskt väldigt mycket på vägen. Utan deras stöd så hade det varit lite svårare, dock hade det funkat på precis samma sätt ändå men det hade kanske gått lite trögare.

Vändning.
Går dagen var mycket trevlig. Jag och en god vän satt och softade på baksidan där jag bor. Skickade lite mess till andra vänner och bekantar som senare tittade förbi och det blev en jätte trevlig kväll/natt. Ingen jätte fylla och ingen idiot hög musik. Bara allmänt lugnt och skönt med en hel del skratt. Detta får man ju då säga ett stort tack till er som medverkade för att det skulle bli vad det blev. I dag blir det nog inget speciellt som händer. Ska titta förbi en vän som fyllt år och som vanligt får jag ge min närvaro i present efter som man har väldigt begränsad ekonomi, tror faktiskt att det är fullt tillräkligt att ge det som present. Efter det ska jag hälsa på min älskade och helt underbara son, se om jag kan spöa honom i lite wii tennis. Okej massor med kramar och gos blir det ju givetvis också. Men nu mina goda vänner och bekantar, nära och kära ska jag ta hand om min natt gäst som vaknat på min soffa. Jag önskar alla en helt fantastisk och underbar söndag!!! I LOVE YOU ALL!!!

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Bild: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjhmTScMybND6xTcjyW5l36c7hoY1kWPMuYnQ_5ote02Pz6uauaUKeQ1o8afwuIJm38LFm6DsYJrK0sJAdBANpuTXRcuWu2ZR5G9Dz1Kc0daUe81Id3qJUSdH5kOQNFiaMfWKt8z9ABfW6y/s400/lf_1544-32.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar