Leta i den här bloggen

torsdag 28 januari 2010

I'm just a poor songwriter!!

Sitter på Bernts i Gislaved och skriver lite låtar, eller mer text än musik om man säger så. Ni som känner mig och vet vad i livet jag är just nu kan nog direkt säga vad den första låten kommer att handla om. Det är ju så jag funkar, skriver om mitt miserabla liv. Det är väldigt länge sedan jag kände sån skriv lust till musik. Men nu är jag tillbaka och jag kan säga att jag har full förståelse för de stora artisterna som får skrivkramp. Jag har varit från musikskrivandet i över 5år nu men känner en så överflödig lust till att skapa musik så nu lär det ju bli några låtar om allt möjligt som händer runt mig.

Jag är helt såld, det har kommit in en kvinna i mitt liv eller kommit in och kommit in. I’m in love, kan man väl säga. Det är bara en sak som skrämmer mig lite. Sist jag hade överflödig skrivlust till musik vad då den otroligt stora kärleken kom in i mitt liv. Kvinnan som hade precis allt som sedan bara försvann. Hon som jag aldrig hörde något från sen, hon som fortfarande inte har hört av sig. Precis fröken Nol……. Det gjorde riktigt ont den gången och är det så att det ska bli lika dant denna gången så vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag kan säga att då var slutet nära men jag reste mig igen och lyckades gå vidare.

Glömt? Nä det är nog inget man glömmer i första taget, man kan liksom inte avsluta något som inte har ett slut. Aja men nu är hon här eller inte här ordagrant och inte samma kvinna. En annan kvinna i en annan tid, men jag känner mönstret och det skrämmer mig lite.
Och när jag ändå sitter och skriver om kärlek och massa som händer runt om kring så kan jag säga, fy fan för dig. Hur i helvete tänker du egentligen? Du har världens underbaraste och mysigaste tjej och nu ska du dumpa henne för att du ska dra iväg och resa. Klarar du inte hålla kuken i styr när du är iväg så det är därför eller vad är problemet? Du har ju fan något stort fel i huvudet.
Nä nu ska jag återgå till mitt textskrivande, ha det bäst alla ni som är där ute i kylan eller ligger hemma och jäser. I love you all.

SEEYOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar