Leta i den här bloggen

torsdag 4 februari 2010

Citat!

Sitter och spånar massa citat på nätet och kan bara komma fram till att de som levde för hade nog inte det allt för lätt. Andra sidan så vem har det hahahaha. Jo det är faktiskt riktigt bra med mig förutom att jag inte hänger med på vissa saker som personer gör, eller säger. Men det ger väl säg för eller senare. Vi lever i ett litet samhälle och det går väl inte att undvika att det uppkommer missförstånd då. Det verkar som att detta samhälle jag lever i snackar mer OM människor än MED människor. Det gör säkert jag också rätt mycket, om det inte gäller något speciellt för då brukar jag ju faktiskt gå direkt på källan och ta reda på fakta.

Hade hoppats på att jag skulle få tag i en viss person för att berätta lite goda nyheter eller vad man nu ska säga. Men det verkar vara en omöjlighet. Kanske stöter ihop med personen i helgen eller nått. Det är väl bara att vänta och se.

Det känns rätt bra att man kan komma till freds med sig själv i alla fall. Det är ju faktiskt en förutsättning för att kunna gå vidare med saker som man inte är riktigt klar med. Att veta är ju absolut mycket bättre än att inte veta kan jag ju säga. Det jag vet nu har nog gjort att det blivit lättare och bearbeta vissa situationer i mitt liv. Visst man kan inte bara stänga av en knapp som det står känslor på, hade man kunnat det så hade jag nog haft den av hela tiden hahaha.
Men att få klara besked gör att man helt enkelt kan gå vidare istället för att gå och fundera ut andra lösningar på saker och ting. Så här i efterhand så kan ju jag också se hur klart och tydligt som helst att det inte skulle ha funkat med mina tankar och känslor.

Det citatet som jag fastnade för idag var något som Walter Winchell en gång utryckt. ”en vän är en person som kommer när andra försvinner” det är väl precis så som jag verkligen hoppas på att det ska bli.

Kvinnan som blev och fortfarande är en stor förälskelse vill jag verkligen ha som en vän någon gång i framtiden. Visst är det väl jobbigt att bearbeta den tiden som kommer, efter som att jag har förstått att det inte finns några möjligheter för oss. Eller inte som det är nu i alla fall och troligtvis inte i framtiden heller. Men att ha en fantastiskt underbar vän vill väl alla ha. Så man kan ju alltid hoppas på att det finns möjligheter för det i framtiden.

Nu ska jag återgå till mina studier och sen försöka få hem lite varor från affären. Känns lite så där att gå ut när man är hemma och är sjuk men mat måste man ju ha. Och har man ingen som kan fixa det åt än så får man väl bara valsa iväg till konsum och handla. Spela rock n roll liksom.

Hoppas ni mår bra alla mina underbara vänner. Jag tänker på er i alla fall och önskar er en fortsatt underbar dag.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar