Leta i den här bloggen

tisdag 25 maj 2010

Ordets Makt!!

Alla vet vi säkert att ordets makt är stor. Man kan läsa något och tro att det gäller just mig. Många gånger har jag skrivit i min blogg om saker som människor har tagit åt sig på. Sen har jag fått frågan om det var den personen jag syftade på. När jag skriver tänker jag oftast inte på den kommande reaktionen. Och ska jag vara riktigt ärlig så skiter jag faktiskt i den också. Jag har full rätt och skriva precis vad jag vill, om du sen läser det och tror att det är just dig det handlar om så måste det finnas någon anledning till att du tänker som du gör.

Många tycker det är roligt eller intressant att läsa min blogg. Om jag sedan skriver till någon speciell så vet jag att den kommer ta del av det någon gång. Vi lever ju trots allt i en värld där det glappas rätt duktigt mellan käftarna på folk. Men åter igen vill jag bara säga, tycker du inte om det du läser här så sluta då läsa. Tycker du att jag är manipulativ i mina texter som jag skriver, visst tyck det då. Jag skiter faktiskt i det. Jag skriver av en enda anledning, en anledning som ingen har med att göra.

Avslutningsvis vill jag tillägna en dikt till min helt underbara och fantastiska vän Josefin Palm. En kvinna som står mig väldigt nära och som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta. Jag har hittat dikten på nätet men gjort lite modifieringar i den så känner du att du vill kopiera den och skicka den till någon vän så gör det. Men just denna dikt är till MIN VÄN!!!!



Min vän kan bejaka och skärpa alla sinnen.
Min vän, hon delar gärna tankar, drömmar och minnen.
Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga.
Och när jag är rädd kan hon få mig att våga.
Hon står vid min sida när livet är hårt.
Och hon får mig att skratta åt det som varit svårt.
Min vän, hon bryr sig, för hon har mig kär.
Och hon älskar att se mig precis som jag är.



SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar