Leta i den här bloggen

onsdag 14 oktober 2020

Otrogen i ett förhållande. Del 1.

 

Då ska vi se. Det finns nästan hur många sätt som helst som kan ses som otrohet. Alla ser olika på detta. Kvinnor har en syn, män har en annan. Ibland så kan det vara så att man ser lika på det men troligen inte. Men en sak kan vi nog alla vara överens om, är man tillsammans med någon. Alltså har ett förhållande med någon och man inte har gjort upp någon deal om att träffa andra under tiden. Då finns det nog en sak alla kan säga är otrohet. Det är om man går till någon annan och har ett sexuellt umgänge med den personen. Under tiden man har ett förhållande med någon. Så långt tror jag alla är överens.

Sen har jag ju diskuterat detta fall med många personer och det är därför som jag vet att det finns hur många olika sätt som helst att se på otrohet. Någon tycker att så länge inte mannens könsorgan har varit inne i kvinnans könsorgan så är man inte otrogen. Andra tycker att onanerar man till porrfilm så är man otrogen.

Det jag tänkte gå in på är hur en del människor ser på det som man kanske inte själv tänker på. Även om man har en syn på otrohet som kanske är rätt hårt dragen. Dagens teknik har gjort det betydligt enklare skulle man kunna säga. Man är anträffbar på ett helt annat sätt än vad man var förr. Innan smart telefoner och surfplattor dök upp. Ibland är det nästan så man kan tro att dagens teknik är gjort för att man just ska kunna vara otrogen lättare. Men så är det ju givetvis inte.

Själv har jag varit med om 3 fall där kvinnan har varit otrogen i vårt förhållande. Sådant känns såklart och det sätter spår som man bär med sig resten av livet. Även om man inte tror det. Man få till exempel svårt att lite på andra partners, man blir lätt misstänksam på den man har ett förhållande med. Det är oftast inte så bra att försöka hålla koll på den man är tillsammans med, men har man en bag of shit med sig så blir man liksom aldrig 100 % säker på vad den man är tillsammans med håller på med när man inte är med varandra.

Ja som ni ser så behövs det mer än ett inlägg för detta ämne för att man ska reda ut det hela. Eller reda ut kommer ju så klart inte gå att göra. Men hur man kan tänka eller göra för att fortsätta vara tillsammans med den man älskar. Utan att gå och misstro den hela tiden. Men en sak är klar i alla fall. Kommer du hem och den du är tillsammans med ligger och har sex med någon annan i er säng så kan du nog säga tack och hej. För det beviset går nog inte att förtränga i framtiden så att det skulle gå att lösa så ni skulle kunna fortsätta tillsammans oberörda.

Jag har råkat ut för ett liknande fall och vet att det inte kommer funka att bara lägga bakom sig och gå vidare tillsammans. Men man kan göra ett slut på olika sätt. Och det kommer i nästa inlägg.

Förövrigt så är väl livet rätt bra tror jag. Det börja bli för jävla kallt ute på morgonen, så det är väl dags att dra på understället och bara gilla läget. Sedan senaste inlägget har det inte hänt så mycket som varit värt att skriva om. Så där av tystheten från mig.

Men så snart man får lite tid igen så kommer del 2 av otrohet i ett förhållande. Fram till dess säger jag som jag brukar.

See You Around Some Time!!

PS. Ni får ha överseende med stavfel och särskrivningar. Det är liksom jag, orkar inte korra mina egna skrifter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar