Leta i den här bloggen

tisdag 1 september 2009

Sanningen!

Jag börjar förstå att jag inte kan fortsätta som jag gör. Jag måste göra något åt det. Jag var dum som verkligen trodde. Varför skulle det vara någon skillnad? Varför?? I bilden ser jag något, det jag ser är något som jag vill ha. Min analys var fel tolkad. Bilden var falsk och arrangerad.

Jag drogar mig själv med den svarta bensinen för att inte visa min trötthet. Kroppen skriker, sov, sov, sov. Men jag måste försöka hålla ut en dag till innan jag lägger mig ner och släcker lampan. Det tunga ljuset från bilden kommer bli ett annat när jag väl vaknar, men det var inte det ljuset jag såg från början. Det nya ljuset kommer ha ett annat svar, bilden kommer fortfarande vara arrangerad. Den kommer aldrig att bli den som jag såg första gången. Svaret kommer jag aldrig att få, varför??

Jag sätter mig i den kalla bilen och tittar ut genom de dagfyllda rutorna. Jag tänker men jag hör inte mig själv längre. Varför är du inte här? Jag vet att du skulle höra. Jag styr mot nya mål och nya bilder, det är trotts allt det jag lever för, konsten som jag blivit fostrad till att se. Jag kan inget annat, men detta vet jag är sanningen.

SEE YOU AROUND SOMETIME /Saint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar